محمود واعظی در همایش روز جهانی دختران و ICT با اشاره به گسترش اینترنت و شبکه‌های اجتماعی، گفت: از زمان گسترش اینترنت و شبکه‌های اجتماعی و ایجاد کسب‌وکارهای اینترنتی برداشت جهانی نسبت به این حوزه به‌طورکلی تغییر کرده است.

به گزارش خبرآنلاین، وزیر ارتباطات با تأکید به اینکه در دولت نگاه به ICT مترقی است، تصریح داشت: کسب‌وکارهای اینترنتی، دسترسی آزاد به اطلاعات، منشور حقوق شهروندی و کاهش شکاف دیجیتالی از اولویت‌های این دولت در این حوزه بوده است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حوزه دسترسی آزاد مردم به اطلاعات تأکید کرد: مردم باید به آنچه که حقشان است دسترسی داشته باشند و یک فرد به‌وسیله ICT هم می‌تواند تولیدکننده و هم مصرف‌کننده محتوا به‌عنوان یک رسانه باشد و هر اندیشه ای را به این وسیله منتشر کند.
وی، شبکه‌های اجتماعی و سایت‌ها را در خدمت مردم دانست و تصریح کرد: با ورود هر پدیده جدیدی در جوامع سنتی و جهان‌سومی، در ابتدا افرادی از سر دلسوزی به دنبال عدم ورود آن پدیده هستند و بعدازآن به دنبال محدودسازی آن می‌روند.
واعظی به تجربه خود در سال 59 در برخورد با ورود دستگاه‌های الکترونیکی مانند فکس اشاره کرد و تأکید داشت: در دو سه سال گذشته هم افرادی در بحث اینترنت و شبکه‌های اجتماعی و دسترسی آزاد مردم به اطلاعات به این وزارتخانه و دولت فشار آوردند و موضوع را سیاسی کردند و این افراد فکر می‌کنند که با بستن و محدود کردن، می‌توانند هر آنچه که خود می‌خواهند را در دسترس مردم قرار دهند.

وزیر ارتباطات به شعار رئیس‌جمهور و دولت در حوزه حقوق شهروندی اشاره کرد و افزود: به همین دلیل در طول مدت این دولت فشار زیادی در همه بخش‌ها بوده است ولی دولت تلاش کرده که بر عهد و قرار خود با مردم ایستادگی کند و امیدواریم تا 29 اردیبهشت بتوانیم مقاومت و از این مرحله عبور کنیم.
وی در بخش دیگر از سخنان خود به سرمایه‌گذاری در روستاییان و مناطق محروم اشاره کرد و افزود: در حال حاضر در 27 هزار روستا اینترنت داریم که در حوزه‌های آموزش، کشاورزی، سلامت روستائیان کاربرد دارد و اینترنت دار کردن روستاها با نگاه دولت برای کاهش شکاف دیجیتال در کشور اتفاق افتاده است.
واعظی به افزایش 11 برابر شبکه انتقال کشور در این دولت نسبت به ایجاد این شبکه از ابتدا، اشاره کرد و تصریح داشت: در این دولت شبکه پهن باند 15 برابر شده و تعداد مشترکین تلفن همراه به 43 میلیون نفر افزایش یافت و درحالی‌که در ابتدای این دولت فقط در بخش‌هایی از تهران نسل 3 تلفن همراه با 150 هزار کاربر فعال بود، اما امروز 900 شهر به نسل 3 و 742 شهر هم دارای نسل 4 تلفن همراه هستند.

 

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 658348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =