اتحاد هوآوی و گوگل برای توسعه بُردِ کامپیوتری اندرویدی

پس از ساخت اولین نمونه بُرد اختصاصی اندرویدی توسط هوآوی با کمک گوگل به نام Hikey 960 ، تیمی متشکل از هر دو کمپانی مصمم شده اند تا آن را برای کارهای اندرویدی توسعه داده تا چیزی شبیه Raspberry Pi شود.

به گزارش خبرآنلاین، سال‌هاست توسعه‌دهندگان اندروید مجبور بودند تا اپلیکیشن‌های خود را روی سخت‌افزارهای متفاوت و متنوع تست کنند که باعث دردسر برای آنها شده بود.

اما اینک هوآوی و گوگل با تشکیل تیم جدید سخت افزاری، پلتفرم جدیدی مبتنی بر ARM را توسعه داده اند تا توسعه اندروید به نحو یکسانی برای توسعه‌دهندگان نرم افزاری پیش رفته و آسان شود.

در همین راستا، هواوی بُرد جدیدی به نام Hikey 960 را با کمک گوگل به صورت الگو ساخته که ضروریات اولیه توسعه دهندگان را تأمین می‌کند و قرار است با کمک مهندسان گوگل در نسخه های بعدی بهتر هم شود.

این بُرد با معماری هشت هسته‌ای تعریف شده و گرافیک Mali-G71 با 32 گیگ حافظه داخلی و 3 گیگ رم روی آن نصب‌شده است که با اغلب گوشی‌های هوشمند مدرن سازگاری دارد.

دو پورت یو اس بی 3.0 و یک پورت یو اس بی تایپ سی در کنار وای فای و بلوتوث 4.1 و پورت «اچ دی ام آی» از آن پشتیبانی فنی می‌کند. رزولوشنی که پشتیبانی می‌کند 1920 در 1080 است و البته توانایی خروجی دادن تا 4K را با تریک نرم‌افزاری دارد.

قیمت این بُرد 240 دلار تعیین‌شده و به‌زودی راهی بازارهای جهانی برای توسعه‌دهندگان اندرویدی می‌شود.

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 659729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
    1 0
    برد ۲۴۰ دلاری برای رقابت با رزبری پای ۳۰ دلاری ؟؟؟