رمان «نترس دخترم کسی اینجا نیست» نوشته احمد طالبی‌نژاد بعد از 12 سال توقیف، از سوی نشر قطره عرضه شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به تازگی دو کتاب با نام‌های «نترس دخترم کسی اینجا نیست» در قالب رمان و «گل نوشته‌ها و دل نوشته‌‌ها» به عنوان مجموعه یادداشت‌های منتشر شده و نشده احمد طالبی‌نژاد در بازار کتاب عرضه شده‌اند.

طالبی‌نژاد اوایل دهه 80 دومین رمان خود را با عنوان «نترس دخترم کسی اینجا نیست» برای دریافت مجوز به ارشاد ارائه کرد، اما صدور اجازه نشر این کتاب 12 سال زمان نیاز داشت.

این منتقد باسابقه سینما در گفت‌و‌گویی با خبرگزاری خبرآنلاین، درباره روندی که اثرش برای دریافت مجوز طی کرده بود، گفت: «رمان دومم با عنوان «نترس دخترم کسی اینجا نیست» در امتداد رمان «سال صفر» محسوب می‌شود. این کتاب 12 سال قبل به ارشاد ارائه شد، یعنی اواخر دولت اصلاحات و در دولت نهم و دهم نیز مجوز نگرفت تا اینکه بعد از حذف چند مورد جزئی رمان از محاق خارج شد و مجوز گرفت.»

او ادامه داد: «رمان «سال صفر» که سال 1379 منتشر شد حس و حالی مربوط به نسل خودمان داشت و رمان دوم هم در همان حال و هواست، از نسل خودمان می‌گوید؛ نسلی که درگیر و دار و تب و تاب سیاسی گل زندگی‌شان گم شد.»

«گل نوشته‌ها و دل‌نوشته‌ها» دیگر کتاب طالبی‌نژاد است که از سوی نشر قطره وارد بازار شده است. این منتقد دیگر کتاب خود را نیز چنین معرفی کرد: «این کتاب شامل مجموعه‌ای از نوشته‌ها و مقالاتم در چهار پنج سال اخیر است که در نشریات مختلف منتشر شده، اما به نظر خودم کمتر خوانده شده است. البته تعدادی از مقلات هم پیش از این منتشر نشده‌اند.»

هر دوی این کتاب‌ها چندی‌ست که وارد بازار نشر شده‌اند.

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 437512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =