ایسنا نوشت:

حجم بارش‌ها در تهران از ابتدای سال آبی (مهر ماه 93) تاکنون در تهران نسبت به سال گذشته 15 درصد رشد منفی داشته و نسبت به دراز مدت نیز 13 درصد کاهش را نشان می‌دهد. این درحالی است که بارش‌های دی ماه نیز 76 درصد کاهش داشته است.

از ابتدای مهر ماه تا نیمه دی ماه حجم بارندگی به 94.4 میلی‌متر می‌رسد در صورتی که در زمان مشابه در سال گذشته 110.98 میلی‌متر و در دراز مدت به طور متوسط 108.4 میلی‌متر بوده است.

کاهش 54 میلیون متر مکعبی ذخایر سدهای تهران نسبت به سال گذشته

حجم آب موجود در مخازن سدهای تامین کننده آب استان تهران از ابتدای مهر ماه تا روز بیست و چهارم دی ماه در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته با 54 میلیون متر مکعب کاهش به 357 میلیون متر مکعب رسیده است.

بر این اساس حجم آب موجود در مخزن سدهای پنج گانه استان تهران در حالی که 357 میلیون متر مکعب رسید که در زمان مشابه در سال گذشته 412 میلیون مترمکعب آب در سدهای تهران ذخیره شده بود.

همچنین از ابتدای سال آبی جاری تا روز بیست و چهارم دی ماه حجم آب ورودی به مخازن سدها با کاهش 16 درصدی نسبت به زمان مشابه در سال آبی گذشته روبرو بوده به گونه‌ای که حجم آب ورودی به 168 میلیون متر مکعب رسیده است.

بنا به آمار در روز بیست و چهارم دی ماه حجم ذخیره آب در مخزن سدهای امیرکبیر، لتیان، لار، طالقان و ماملو به ترتیب 68، 26، 13، 146 و 104 میلیون متر مکعب بود.

همچنین در سه هفته نخست دی ماه حدود شش میلی متر بارندگی صورت گرفته که در مقایسه با دوره بلند مدت 76 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

با توجه به کاهش بارندگی نسبت به دو سال گذشته که سا‌ل‌های خشک و کم آب بودند باز هم کاسته شده و این مساله بیانگر وجود بحران آب در تهران است که مدیریت مصرف بیشتری را می‌طلبد.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 396399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
    2 0
    خدا رو هزار مرتبه شکر
  • بی نام A1 ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
    2 0
    صدای پای خشکسالی می آید
  • بی نام US ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
    2 0
    متاسفانه پیش بینی محققان جهانی نسبت به غیر قابل سکونت بودن بخش هایی از ایران تا 30 سال آینده داره به واقعیت تبدیل میشه. به نظر بنده تنها راه چاره تصفیه فاضلاب و انتقال ان به چرخه مصرف شهری است
  • بی نام A1 ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
    1 0
    اقلیم ایران وارد یک عرصه ی 30 ساله ی خشکسالی شده که 5 سال آن گذشته و 25 سال دیگه ی آن باقی مانده این گفته ی بسیاری از اندیشمندان حاذق اقلیم شناسی و ... است.
  • بی نام A1 ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
    2 0
    چه شود تابستون خدایا رحم کن
  • بی نام A1 ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
    3 0
    هوای آلوده تهران بارش را فراری میده . آقایان از خواب سنگین بلند شوید برای هوای این ابر شهر کاری کنید . آقایان شما که مسئول هستید بداد این شهر برسید . شهر تبدیل به یک پارکینگ بزرگ شده کاری کنید .
  • msf A1 ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
    5 0
    تنها راه ممکن برای کوتاه مدت جیره بندی از همین بهمن ماه است . قول میدم 80 درصد مردم تهران اصلا نمی دونند بحران کم آبی هست فکر می کنند که چون آب توی لوله هست مصرفشون هم باید مثل همیشه باشه. در شرکت ما آبدارچی شرکتتمان هر روز با آب شیرین و گوارا حدود 5 دقیقه تی را خیس می کنه برای شست و شو با فشار هر چه تمام تر.بهش میگم بحران کم آبیه میگه اه از کی شروع شده چرا هیچی نمی گن من اصلا نمی دونستم. متاسفانه فردا یادش رفت و کار هر روزش را ادامه داد. متاسفانه اسراف توسط افراد با فرهنگ و طبقات پایین تر یا افراد مسنی که از روی بیکاری هر روز باید کوچه را آب پاشی کنند صورت می گیره
  • فرشادبشیری A1 ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
    2 0
    سال 1394 آب جیره بندی میشه..اگه این وضعیت باقی بمونه
  • بی نام A1 ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
    2 1
    اي خدا به اين مردم رحم كن، آخه فشار از چند طرف؟ خداااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
  • بی نام A1 ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
    2 1
    خدایا خودت به داد این مردم برس خودت ایران رو از بی آبی و خشکسالی نجات بده