آغاز کنگره بین المللی جراحان مغز و اعصاب ایران در ارومیه

کنگره بین المللی جراحان مغز و اعصاب ایران با حضور میهمانانی از ۸ کشور جهان در ارومیه آغاز شد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، کنگره بین المللی و میان دوره ای جراحان مغز و اعصاب ایران از صبح امروز در سالن آمفی تئاتر مرکز آموزشی درمانی امام خمینی (ره) ارومیه آغاز شد.

ارومیه یکی از شهرهای قدیمی ایران و امر پزشکی است
جواد آقازاده رییس دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان غربی و رییس کنگره جراحان مغز و اعصاب در آغاز بکار این همایش ضمن همدردی با مردم زلزله زده غرب کشور گفت: ارومیه یکی از شهرهای قدیمی جهان است که قدمتی ۵۰۰۰ ساله داشته که اولین پزشک این شهر نیز به نام حاج بابا افشار که اهل شهرستان ارومیه بود در سال ۱۸۱۲ از آکسفورد به ارومیه اعزام شد.
وی افزود: اولین کلینیک مدرن در سال ۱۸۳۵ و اولین بیمارستان آموزشی مدرن که توسط پرفسور کاکران در سال ۱۸۸۰ در ارومیه تاسیس شد و به مدت ۲۷ سال طبابت را با ویزیت بیش از ۱۰هزار بیمار صورت داد.
وی ادامه داد: اولین کالج در ارومیه که ۵۶ سال قبل از دانشگاه تهران تشکیل یافت را جزو اولین های ارومیه برشمرده می شود.
آقازاده گفت: دانشگاه علوم پزشکی ارومیه در سال ۱۳۶۵ شکل گرفت و اینک با ۴۵ هزار دانشجو و ۶ دانشکده مشغول به آموزش دانشجویان در رشته ها و مقاطع مختلف می باشد.

درگیر کردن جوانان در انجمن برای گسترش دانش ضروری است
سید ابراهیم کتابچی رییس انجمن جراحان مغز و اعصاب ایران نیز گفت: به دلیل اهمیت جراحی مغز و اعصاب، شبکه های انجمن جراحان مغز و اعصاب کشور در مراکز استان های اصفهان،خراسان رضوی و گیلان تشکیل شده است و در آینده نزدیک در استان های آذربایجان غربی، شرقی و اردبیل نیز تشکیل خواهد شد.
وی افزود: تلاشمان اینست که با راه اندازی انجمن‌ها، جوانان را در بسط و گسترش دانش درگیر کنیم.

در این کنگره اساتید صاحبنظر از ۸ کشور با ۲۵ میهمان خارجی از کشورهای ترکیه، آلمان، فنلاند، ایتالیا و هندوستان حضور خواهند داشت و به بحث و تبادل نظر در مورد آخرین پدیده های جراحی مغز بزرگسالان و اطفال خواهند پرداخت.
برای این کنگره ۱۶۰ مقاله به دبیر خانه کنگره ارسال شده است ضمن اینکه ۶۰ مقاله بصورت سخنرانی و ۸۰ مقاله بصورت پوستر ارائه شده اند.
همچنین در حاشیه برگزاری این کنگره، نمایشگاه تجهیزات پزشکیبا حضور ۱۱ شرکت داخلی و یک غرفه از بیمارستان آمریکایی دانشگاه کوچ اختصاص یافته است.

گفتنی است این کنگره، از تاریخ ۲۴ لغایت ۲۶ آبان ماه ۱۳۹۶ توسط دانشگاه علوم پزشکی ارومیه با همکاری انجمن جراحان مغز و اعصاب ایران برگزار می شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 727874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =