ایسنا نوشت: دادگاه فدرال آمریکا در ادعایی فردی ظاهرا ایرانی را به هک کردن اطلاعات شبکه تلویزیونی «اچ.بی.او» و سریال «بازی تاج و تخت» متهم کرد.

پرونده هک شدن شبکه «اچ.بی.او» و دزدیده شدن اطلاعات مجموعه‌های تلویزیونی همچون «بازی تاج و تخت» ماه‌هاست در جریان است و اخیرا اعلام شده مقامات آمریکایی فردی را که ادعا شده تابعیت ایرانی دارد، به عنوان متهم معرفی کرده‌اند.

بر اساس آنچه اخیرا در دادگاهی در منهتن برگزار شد، این مرد ۲۹ ساله به هک کردن سیستم‌های کامپیوتر شبکه «اچ.بی.او» در ماه جولای متهم شده است. کلاهبرداری رایانه‌ای، سرقت سایبری، اخاذی و دزدی اطلاعات هویتی از دیگر اتهامات این فرد است که اکنون تحت تعقیب قرار دارد.

مقامات قضایی آمریکا مدعی شدند این هکر که با نام مستعار «استوک وحشت» فعالیت می‌کرده، از شرکت «اچ.‌بی.‌او» تقاضای شش میلیون دلار باج در قالب «بیت کوین» (پول مجازی که اجازه مبادلات را به صورت ناشناس به افراد می‌دهد) کرده بود تا از انتشار اطلاعات آنان خودداری کند اما پس از اینکه با پرداخت این مبلغ موافقت نشد، او اطلاعات سرقتی را در اینترنت منتشر کرد.

در کیفرخواست او آمده است: وی عضو گروه هکری به نام «کلاه‌ سیاه‌های ترک» است. او غیر از سریال «بازی تاج و تخت»، سعی داشته به اطلاعات سه سریال دیگر از این شبکه دسترسی پیدا کند.

روزنامه «واشنگتن پست» به نقل از منابعی که از آن‌ها نام نبرده، نوشته است: احتمالا یکی از اهداف علنی کردن این پرونده‌، زیر فشار گذاشتن مقامات کنگره توسط دولت «دونالد ترامپ» به منظور اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران است.

سریال «بازی تاج و تخت» تاکنون حواشی بسیاری در پی داشته است؛ هکرها متن فیلمنامه فصل هفتم آن را علاوه بر مدارک شبکه «اچ.بی.او» و بخشی از اپیزودهای پخش‌نشده این سریال، در فضای مجازی منتشر کردند. در هند چهار نفر برای سرقت قسمت‌هایی از این سریال دستگیر شدند. یکی از قسمت‌ها نیز اشتباها زودتر در اروپا منتشر شد و باعث کپی و انتشار آنلاین آن شد. بر اساس آمار، فصل هفتم این سریال اقتباسی تاکنون بیش از یک میلیارد بار به طور غیرقانونی دانلود شده است.

مجموعه «بازی تاج و تخت» بر اساس رمان‌های «ترانه‌ یخ و آتش» نوشته «جورج آر.آر. مارتین» ساخته می‌شود و «دیوید بنیوف» و «دی. بی. وایس» کارگردانان این پروژه تلویزیونی هستند. این مجموعه در سال ۲۰۱۵ برای چهارمین سال پیاپی در صدر فهرست دانلود غیرقانونی سریال‌های تلویزیونی در جهان قرار گرفت و تنها فصل پنجم آن بیش از ۱۴ میلیون بار به صورت غیرقانونی دانلود شده است.

58241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 730000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۱
    1 0
    خوب بهترین کار اینه که قوه قضاییه هکر رو دستگیر و محاکمه کنه تا نتونن از این قضیه استفاده سیاسی کنن ... بالاخره اتهامی به این فرد زده شده و باید محاکمه بشه