۰ نفر
۱۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۳:۵۱
پیشنهاد ثبت جهانی انواع پهپاد در ایکائو

سازمان ایکائو وابسته به ملل متحد از طرح ثبت نام متمرکز و جهانی برای انواع پهپاد پشتیبانی کرد.

 

به گزارش خبرآنلاین، مدیران سازمان هوانوردی غیر نظامی بین‌المللی قصد دارند از ثبت نام هواپیماهای بدون سرنشین به صورت یک قانون بین‌المللی به جای قوانین پراکنده ملی حمایت کنند.

داخل آمریکا نیز سازمان FAA چنین طرحی را مطرح کرد اما پذیرفته نشد و نهایتا دادگاه نپذیرفت تا صاحبان هواپیماهای بدون سرنشین را وادار به ثبت نام در سیستم خود کنند. در نهایت با طبقه‌بندی پهپادها به تجاری و غیر تجاری اعلام شد که پهپادهای غیر تجاری که برای امور نظامی و ... استفاده می‌شوند، نیازی به ثبت نام در سیستم واحد را ندارند.

حالا این سوال مطرح شده است که انجمن هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا حاضر به همکاری با ایکائو در این زمینه هست یا خیر؟

احتمالا سازمان ملل می تواند پایگاه داده خود را برای در اختیار داشتن اطلاعات مربوط به پهپادهای جهانی در اختیار داشته باشد، هرچند ممکن است نتواند سازمان یا نهاد ملی را مجبور به این کار کند اما این کار می‌تواند مقدمه‌ای برای ثبت جهانی و سپس ردیابی مسیرهای پهپادها شود.

مقررات FAA در آمریکا، ثبت در پایگاه داده چین و آژانس ایمنی هوایی اروپا (EASA) هر کدام مقررات خود را برای ثبت در اختیار دارند و ممکن است آنها در طرح سازمان ملل مشارکت کنند.

اما در هر حال آسمان، پرترافیک‌تر از قبل می‌شود و حوادثی مانند طوفان‌های اخیر در آمریکا باعث شده تا سازمان‌هایی مانند FAA دست به تجزیه و تحلیل ترافیک هوایی پهپادها بزنند.

 

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 705640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =