چین تبدیل به بزرگ‌ترین بازار خودروهای الکتریکی می‌شود؟/ بررسی تاریخ ممنوعیت خودروهای بنزینی

دولت چین در حال بررسی زمان دقیق ممنوعیت تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی است. اما این مسئله می‌تواند تحولی در تولید خودروهای الکتریکی و جایگزینی خودروهای بنزینی و دیزلی شود.

به گزارش خبرآنلاین، دولت چین نیز در همین راستا قصد دارد ساخت و تولید خودروهای بنزینی و دیزلی را که محیط زیست را آلوده می کند و موجب آلودگی هوا و سپس بیماری بسیاری از شهروندان می شود، ممنوع اعلام کند. اما مقامات دولتی این کشور هنوز زمان دقیقی را مشخص نکرده اند. چین که بزرگ‌ترین بازار خودروی جهان است، پیش از این اعلام کرده بود که هدفش آن است که تا سال ۲۰۲۵ یک پنجم فروش خودروها در این کشور به خودروهای الکتریکی یا دوگانه‌سوز اختصاص پیدا کند.

 با وجود تلاش‌ها برای فروش هرچه بیشتر خودروهای الکتریکی در بازارهای آمریکا و اروپا این چین است که پرفروش‌ترین بازار برای این دست از خودروهاست. اوایل این هفته موسسه AlixPartners شاخص الکتریکی سازی صنعت خودرو را اعلام کرد که نشان دهنده محدوده حرکتی خودروهای الکتریکی با شاخص به اصطلاح e-range است. در این مطالعه چین به راحتی توانسته مقام اول را کسب کند. 

در بازار چین تسلا با ثبت برد مسافت الکتریکی 10.63 میلیون کیلومتری پیشتاز است و پس از آن نیز کمپانی‌های رنو-نیسان، جنرال موتورز، ب‌ام‌و، هیوندای و شرکت‌های چینی BYD، بایک، جیلی، خودروهای الکتریکی Ninghai Zhidou و Anhui Jianghuai قرار دارند.

۵۴۵۴


برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 706316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
    0 0
    اونوقت ما داریم بحث میکنیم پراید برود یا نه
  • بی نام A1 ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
    1 0
    ای کاش ایران هم برای آیندگان دلسوزی میکرد و تصمیمی در این زمینه میگرفت