رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان مرکزی بیان کرد: میزان صادرات استان مرکزی نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش 63 درصدی را نشان می دهد .

به گزارش خبرآنلاين، حاجي پور تصریح کرد : در حال حاضر محصولات استان مرکزی به 55 کشور دنیا صادر می شود که عمده کشورهای مقصد صادراتی شامل افغانستان ، ترکیه ، عراق ، پاکستان و ترکمنستان است.
وي گفت : فرآورده های پتروشیمی ، شمش آلومینیوم ، قیر ، انواع شیشه ، الیاف پلی استر ، گوشت احشاء خوراکی ، سیمان ، پسته ، گل و گیاه و ماهیان زینتی از جمله محصولات صادراتی استان مرکزی است .
حاجي پور اذعان داشت : طی سالیان اخیر ، این سازمان در راستای سیاستهای ابلاغی اقتصاد مقاومتی توانست با آموزش ، تقویت شرکتهای مدیریت صادرات ، اعزام و پذیرش هیات های تجاری ، ایجاد بستر مناسب جهت حضور واحدهای تولیدی استان در نمایشگاههای بین المللی و حمایت از تولیدات صادرات محور سهم خوبی از بازارهای خارجی را کسب نماید .
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت ، هدف کمی صادرات استان در سال 96 را 825 میلیون دلار عنوان كرد و افزود : خوشبختانه تا کنون بیش از 48 درصد از این هدفگذاری محقق شده است که با تمهیدات صورت گرفته و همچنین ابلاغ و اجرایی شدن سند راهبردی توسعه صادرات استان پیش بینی می شود صادرات استان به بیش از این رقم برسد.
وي خاطر نشان كرد: از ابتداي سال جاري تاكنون بيش از 400 میلیون دلار محصولات استان مرکزی به وزن 510 هزار تن با منشاء تولید استان به خارج از کشور صادر شد .

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 707213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =