این جمعه گالری‌‌ها و نگارخانه‌های شهر تهران با برپایی نمایشگاه‌های گروهی و فروش آثار هنرمندان سرشناس به استقبال علاقه‌مندان هنرهای تجسمی می‌روند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روز جمعه 24 شهریور در حالیکه به آخرین روزهای تابستان نزدیک می‌شویم شاهد افتتاح 24 نمایشگاه هنرهای تجسمی هستیم.

همچنین علاقه‌مندان و دوستداران هنر 30 انتخاب برای گالری‎گردی در پایتخت دارند. این هفته شاهد افزایش حداقلی تعداد افتتاحیه ها هستیم و این مسئله نشانگر این است که اکثر گالری‌ها همچنان به صورت جدی فعالیت خود را آغاز نکرده‌اند، در حالیکه اکثرا معتقد هستند فصل پاییز زمان رونق فعالیت‌هایشان است اما در این روزهای پایانی تابستان امسال همچنان با تعداد نه چندان زیادی از افتتاحیه‌ها روبه رو هستیم.

این هفته با پایان جشنواره هنرهای تجسمی جوانان کرمان همراه بوده است، موزه هنرهای معاصر همچنان میزبان آثار مجسمه‌سازان در دوسالانه مجسمه‌سازی تهران است و خانه هنرمندان هم از آثار هنرمندان حوزه تجسمی در جشنواره هنر برای صلح میزبانی می‌کند.

24 شهریور روز پرتنوعی نسبت به جمعه گذشته است و نمایشگاه هایی که امروز افتتاح می شوند از رنگارنگی خاصی برخوردار هستند. نکته‌ای که در این هفته مشهود است حضور عکاسان با دو نمایشگاه است که در ماه‌های اخیر ‌سابقه نداشته است.

نقاشی، مجسمه، پرفورمنس، طراحی، نقاشیخط، خوشنویسی، چیدمان، ویدئوآرت، حجم، چاپ و ... دیگر گونه های هنری مورد توجه در این هفته هستند.

بازار نمایشگاه های گروهی هم مانند گذشته داغ است و چند گالری نمایشگاه گروهی فروش آثار هنرمندان صاحب نام را برپا می‌کنند. همچنین این هفته شاهد آغاز به کار یک گالری در بازار هنرهای تجسمی هستیم.

در ادامه با جزییات افتتاحیه‌های 24 شهریور، هنرمندان و آثارشان بیشتر آشنا می‌شوید.

گالری آ: طراحى‌ها و نقاشی‌های فاطمه افشارى 24 شهریورماه تا چهارم مهرماه در این گالری به نمایش در می‌آید.

گالری آ (دو): مجموعه‌ای از آثار نقاشی مریم طباطبایی با عنوان «پیش از فراموشی» از روز جمعه 24 شهریور تا چهارم مهر به نمایش گذاشته می شود.

گالری آیریک: نمایشگاه «رویاهای رنگی» با ارائه آثاری از الهام گردون‌زاده از 24 تا 30 شهریور در گالری آیریک واقع در اتوبان ستاری، بلوار فردوس شرق، نبش وفا آذر، مجتمع ایریک سنتر جنوبی، طبقه3، واحد 102 به تماشا در می‌آید.

گالری ایوان: نمایشگاه نقاشی‌های نازنین علایی‌نیا با عنوان «بازگشته» 24 شهریور تا هفتم مهر برگزار می‌شود.

نگارخانه بهنام دهش‌پور: سومین حراج آثار هنری این گالری از تاریخ 23 شهریور تا چهارم مهرماه برگزار می‌شود. در این نمایشگاه آثار هنرمندانی چون احمد آریامنش، بهمن آزموده، رامین اعتمادی بزرگ، هما بذر افشان، عبدالحمید پازوکی، شیده تامی، سحر خلخالیان و علی موسوی‌زاده به نمایش گذاشته می‌شود.

گالری راه ابریشم: نمایشگاه عکس تهمینه منزوی با موضوع سفر به ویرانه‌ها به همراه رونمایی از کتاب «گذشته استمراری»، از 24 شهریور تا 17 مهر برگزار می‌شود.

گالری ژاله: نمایشگاه دو نفره آثار نقاشی حمید زارع و الناز صباغ‌پور با نام «بی جنبنده» در تاریخ ۲۴ شهریورماه افتتاح می‌شود و تا تاریخ پنجم مهر ادامه خواهد داشت.

گالری ساربان: نمایشگاه آثار رسول کاظمی که محمدرضا کلانتری آن‌ها را انتخاب کرده است با عنوان «ما» برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند از 24 شهریور تا سوم مهر از آثار دیدن کنند.

گالری سایه: پرفورمنس و نمایشگاه گروهی عکس و نقاشی «آتلوفوبیا» با ارائه آثاری از سارا اصلان بیگی، فراز حبیب‌اللهیان، محدثه گلستانی، پریا فردوس، سپیده موستوفی، علیرضا عباسی، ثمره بدری، هما صدر و پگاه پیرهادی 24 تا 29 شهریور برقرار است.

گالری سیحون دو: «دست‌هایی که بهم پیوسته است» عنوان نمایشگاه گروهی نقاشیخط استادان معاصر هنر ایران است که روز جمعه ۲۴ شهریور افتتاح خواهد شد.

این نمایشگاه یک نمایشگاه خیریه به نفع کودکان کار است که بخشی از عواید حاصل از فروش و درصد گالری در این نمایشگاه به کودکان کار مجتمع پسرانه و دخترانه مدرسه صبح روشن واقع در منطقه شوش اهدا خواهد شد.

هنرمندانی که آثارشان در این نمایشگاه به فروش می رسد شامل امیراحمد فلسفی، جواد بختیاری، عنایت الله نظری نوری، علیرضا کرمی، اسماعیل رشوند، امیر صادق تهرانی، خلیل کویکی، عین الدین صادق زاده، بهرام حنفی، احمد محمدپور، محمد فدایی، علیرضا سعادتمند، اسرافیل شیرچی، احمد آریامنش می‌شوند.

این نمایشگاه روز جمعه با حضور هنرمندان نقاشیخط و سرودخوانی تعدادی از دانش آموزان این مدرسه و برنامه‌های دیگر در ساعت ۱۵ افتتاح خواهد شد. نمایشگاه تا روز چهارشنبه ۲۹ شهریور ادامه دارد.

گالری فردا: این گالری از 24 تا 30 شهریور میزبان نقاشی‌های آرنا زینلیان با عنوان «ذهن نیمه هشیار» خواهد بود.

گالری گلستان: نمایشگاه نقاشی نسرین عتیقه‌چی از 24 تا 29 شهریورماه برپا می‌شود.



گالری نک: نمایشگاه گروهی نقاشی، طراحی، چاپ، مجسمه، عکس با عنوان فروش سالانه این گالری با ارائه آثاری از سمانه احمدی، رضا افسری، شروین امدادیان، وجید امینی، کتایون برزگر، فائزه بهارلویی، هانا بیزلی، مهرداد پورنظرعلی، آتوسا جان نثاری، علیرضا جدی، امیر جدیدی، علیرضا جهرمی، داریوش حسینی، امیرحسین حشمتی، آیدین خانکشی‌پور، مهرداد خطایی، محمد خلیلی، پرهام دیده‌ور، علی ذاکری، نوید رسولی، زروان روح بخشان، رهام شامخ،  هیرو شیخ‌الاسلامی، آوا شیرجعفری، کامبیز صبری، ژاله طالب‌پور، یعقوب عمامه‌پیچ، مهسا کریمی‌زاده، سوگل کاشانی، شیوا کاکاوند، امیر کریمی، نسرین ملک ثابت، ژوبین میراسکندری، تارا میرفخرایی، فرزانه مهری، عباس نسل شاملو، کریم نصر، رضا نصرتی، علیرضا نکویی، احمد وکیلی، آنالی وکیلی 24 شهریور تا 13 مهر به نمایش در می‌آید.

گالری نگاه: نمایشگاه گروهی «گفتمان رنگ‌ها» با ارائه آثاری از سعید امدادیان، بابک کبود، سیروان کنعانی، آرمان یعقوب‌پور، مظفر بلسی، محمدرضا فیروزه‌‎ای، هاشم بدری، امید فاضلی، امین بختیاری، سیروس والی زاده و عباس نسل شاملو از 24 شهریور تا پنجم مهر به نمایش در می‌آید.

گالری نیاوران دو: نمایشگاه نقاشی ویدا جیلانچی و اکرم ابوالحسنی جمعه ۲۴ شهریور با هدف به تصویر کشیدن دنیای درون گشایش می‎یابد. در این نمایشگاه ۱۲ اثر از ویدا جیلانچی با تکنیک رنگ روغن و اکریلیک روی بوم و ۱۱ اثر نیز از آثار اکرم ابوالحسنی با همین تکنیک در معرض دید علاقه‌مندان قرار می ‌گیرد. این نمایشگاه تا ۳۱ شهریور ماه برقرار است.

گالری والی: «پارادوکس» نام نمایشگاه آثار نقاشی سارا واصف‌نیا است که در این گالری برپا می‌شود. این نمایشگاه از 24 شهریور تا چهارم مهر برپاست.

گالری ویستا: نمایشگاه چیدمان و ویدیو محمدرضا عرب خزائلی که جایزه هنر معاصر ویستا را از آن خود کرده بود از 24 شهریور تا 11 مهر میزبان علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی است.

گالری 26: نمایشگاه آثار مهسا ذاکری با عنوان «سفرنامه» از 24 تا 29 شهریور میزبان علاقه‌مندان به آثار این هنرمند است.

گالری طراحان آزاد: «سوارو» عنوان مجموعه آثار مهدی ضیاالدینی است که از 24 تا 29 شهریور در این گالری به تماشا گذاشته می‌شود.

نگارخانه نگر: «ایمورتال» عنوان نمایشگاه نقاشی شقایق منتظر است که از 24 تا 29 شهریور میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

گالری دنا: آثار حجم کیانا برومند در نمایشگاهی با نام «جرح این نمایشگاه با کمی سانسور» از روز جمعه 24 تا 29 شهریور به نمایش گذاشته می‌شود.

نگارخانه سهراب: نمایشگاه آثار نقاشیخط شادی طلایی از 24 تا 29 شهریور در این گالری برگزار می‌شود.

گالری امکان: سجاد سلمان روغنی نمایشگاهی از آثار مجسمه، پرفورمنس و طراحی را با نام «انجیر بن» از 24 شهریور تا هفتم مهر برگزار می‌کند.

خانه هنرمندان: بخش نمایشگاهی پنجمین «جشنواره هنر برای صلح» با آثار ۱۸۰ هنرمند از ۳۰ کشور جهان در رشته های نقاشی، عکاسی، مجسمه، گرافیک و ویدیو آرت برپاست.

در بخش نقاشی این رویداد هنری، آثار ۶۴ هنرمند همچون ناصر اویسی، جعفر روح بخش، کوروش شیشه گران، بهرام دبیری، منوچهر نیازی، کامبیز درم بخش و... به نمایش در آمده است. در این بخش آثاری از هنرمندان فرانسویی و ایتالیایی نیز حضور دارد.

در بخش عکس آثار ۵۲ هنرمند، همچون عباس کیارستمی، رضا کیانیان، ابراهیم حقیقی، سیف الله صمدیان، محمد فرنود، گوهر دشتی، شادی قدیریان، آرمان استپانیان، مجید سعیدی و... حضور دارد و آثاری از عکاسان کشورهای فرانسه، افغانستان، هند و عراق به نمایش درآمده است.

در بخش مجسمه و چیدمان نیز ۳۴ اثر از هنرمندانی چون، بهروز دارش، تاها بهبهانی، جمشید مرادیان، مریم سالور، گیزلا وارگا سینایی و... در معرض دید علاقمندان قرار گرفت.

بخش ویدیو آرت و پوستر این رویداد هنری نیز، میزبان آثار ۲۸ هنرمند از ایران، یونان، مکزیک، آمریکا، روسیه، دومنیکن، چین، اکوادور، ترکیه، لهستان و اندونزی است.

گالری خانه فرهنگ گویا: آیین گشایش گالری خانه فرهنگ گویا با حضور محمود فرشچیان روز جمعه از ساعت ۱۷ تا ۲۰ برگزار خواهد شد و در اولین دوره فعالیت کاری خود آثاری از محمود فرشچیان، حسین محجوبی، فخرالدین فخرالدینی، عباس جمال پور، ناصر اویسی، ایران درودی، علیاکبر صادقی، عنایت اله نظرینوری، غلامحسین امیرخانی، حسین الهی قمشه ای، آیدین آغداشلو، کامبیز درم بخش، طاها بهبهانی، جلیل رسولی، یداله کابلی خوانساری، حجت شکیبا، محمدباقر آقامیری، افشین بختیار، فرح اصولی، رسول مرادی، جواد بختیاری، امیراحمد فلسفی، الهه خاتمی، علی شیرازی و اسرافیل شیرچی را به نمایش می گذارد.

58243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 707416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =