مهر نوشت: قابلیت ایجاد تجهیزات گردشگری در روستاهای استان در دست بررسی است.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ کریم حاجی‌زاده تصریح کرد: مطابق تفاهم‌نامه با بنیاد علوی قابلیت روستاها برای ایجاد تجهیزات گردشگری بررسی شده و در ادامه روستاهای منتخب به بنیاد علوی معرفی می‌شوند.

وی افزود: بنیاد علوی در نظر دارد تا ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات در اختیار متقاضیان اردبیلی قرار دهد تا زمینه ایجاد اشتغال مطابق منویات رهبر معظم انقلاب در مناطق محروم و روستایی فراهم شود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان تأکید کرد: با توجه به اینکه میزان تسهیلات شناور است، در صورتی که طرح‌های بیشتری معرفی شود همچنان مورد حمایت خواهند بود.

حاجی‌زاده متذکر شد: در ارائه تسهیلات شهرستان گرمی که به عنوان یکی از مناطق محروم کشور انتخاب شده، در اولویت است اما در عین حال تمامی روستاهای سطح شهرستان‌ها تحت پوشش این طرح خواهد بود.

وی با تأکید به ظرفیت‌های گردشگری روستاهای استان ادامه داد: بوم گردی و روستاگردی از پتانسیل‌های کمتر شناخته شده استان اردبیل است که اجرای این طرح با همکاری دهیاران و بخشداران می‌تواند منجر به توسعه روستاها و معرفی قابلیت‌ها شود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان متذکر شد: هم اینک نیز در روستاهایی که زیرساخت‌های گردشگری ایجاد شده است، شاهد توسعه روستا هستیم و پیش‌بینی می‌شود این طرح دستاوردهای مطلوبی به دنبال داشته باشد.

حاجی‌زاده معتقد است نه تنها در شهرستان گرمی بلکه در سایر شهرستان‌های استان روستاهای با ظرفیت ایجاد تجهیزات و زیرساخت‌های گردشگری وجود دارد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 708420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =