کارشناس، مسئول امور مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام از برگزاری نخستین سوگواره منطقه ای با عنوان اربعین در آینه رسانه در مرکز این استان خبر داد.

یونس قیطانی روز شنبه در گفت و گویی افزود: این سوگواره ویژه رسانه های مکتوب استان های ایلام، کرمانشاه و خوزستان است.
وی ادامه داد: عموم خبرنگاران خبرگزاری ها، مطبوعات محلی و پایگاه های اطلاع رسانی اینترنتی استان های اعلام شده می توانند با ارسال اثر در این جشنواره شرکت کنند.
وی موضوع های این سوگواره را شامل اربعین و امنیت و توسعه پایدار منطقه، اربعین، عزت طلبی و آزادی خواهی، اربعین و انسجام اسلامی، اربعین و فرهنگ ایثار و شهادت و اربعین و گردشگری مذهبی عنوان کرد.
وی اظهار کرد: خبرنگاران می توانند آثار خود را مرتبط با موضوع های سوگواره در بخش های مقاله، سرمقاله، یادداشت، خبر، گزارش، مصاحبه و گفتگو، تیر، عکس و طرح به دبیرخانه این سوگواره ارسال کنند.
به گفته قیطانی، آثار ارسالی خبرنگاران باید در رسانه ها منتشر و مربوط به دوره زمانی اول مهرماه 95 تا آذرماه 96 باشد.
وی گفت: این سوگواره توسط این اداره کل و با مشارکت خانه مطبوعات استان، ستاد اربعین ایلام و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود.
کارشناس، مسئول امور مطبوعات و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام گفت: آیین اختتامیه این سوگواره و تجلیل از برگزیدگان دی ماه سال جاری در مرکز استان ایلام برگزار خواهد شد.
مرز بین المللی مهران استان ایلام و پایانه مرزی مهران در 95 کیلومتری جنوب باختری شهر ایلام طی سال های اخیر به کانون اصلی و مهم تردد زوار سوگوار حسینی تبدیل شد و بیش از یک میلیون و 500 هزار زائر عزادار حسینی اربعین سال برای شرکت در آیین های سوگواری و زیارت عتبات عالیات از راه مرز بین المللی مهران به کشور عراق سفر کردند و پیش بینی می شود، این رقم در محرم و اربعین امسال افزایش یابد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 717081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =