۰ نفر
۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵

جواد جواهری به همراه یکی از هنرجویان کلاس آوازش در پانزدهمین نشست آیین آواز به هنرنمایی می‌پردازد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در پانزدهمین نشست آیین آواز، جواد جواهری به همراه یکی از هنرجویان کلاس آوازش به هنرنمایی می‌پردازد. تار استاد جواهری را در این برنامه، مهدی صبور، خواننده جوان با صدایش همراهی خواهد کرد.

این نشست از ساعت 18 سه‌شنبه 30 آبان در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

جواهری متولد 1324 میانه، فارغ‌التحصیل هنرستان موسیقی، خواننده و نوازنده چیره‌دست و باسابقۀ تار و سه تار و مدرس موسیقی و آواز است. او آواز را نزد اساتیدی چون بنان و قوامي آموخت و تار را  نزد استاد بزرگ علی اکبر شهنازی فرا گرفت .ایشان در ادامه از محضر اساتیدی چون ابوالحسن صبا، علي تجويدي، حسين كسایی، لطف‌الله مجد، نورعلی‌خان برومند، مشحون و علی‌اصغر بهاری نیز بهره‌مند شد. جواهری در رادیو و تلویزیون با بزرگانی چون مهرتاش و حنانه سالیان متمادی همکاری داشت.

مهدی صبور، خواننده جوان نیز متولد ۱۳۶۳ تهران، فارغ‌التحصیل رشته مهندسی مکانیک است که در نوجوانی در کنار خوشنویسی با صدای بنان به آواز علاقه‌مند شد. او دوره‌های آواز را به ترتیب نزد مهیار شادُروان، علی رستمیان و جواد جواهری گذراند. از صبور در سال ٩٠-٩١ مجموعه «سی تصنيف» برای سازهای ويلن و كمانچه با کوشش آقای سلمك سقايی و با صدای وی به بازار عرضه شد.

 سلسله نشست‌های ماهانه و تخصصی آموزشی آیین آواز، از تابستان سال گذشته معمولاً در آخرین سه‌شنبه هر ماه برگزار می‌شود که یک وظیفه مهم آن معرفی استعدادهای جوان آواز ایرانی است. فرهنگسرای ارسباران در ضلع شمال غربی پل سیدخندان، خیابان جلفا واقع شده است و ورود همه دوستداران موسیقی و آواز ملی به سلسله نشست‌های ماهانه و تخصصی آموزشی آیین آواز، رایگان و آزاد خواهد بود.

57244

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 729279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =