۰ نفر
۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۵

ایسنا نوشت: وزرای امور خارجه ۲۰ کشور فردا سه‌شنبه در حالی برای بررسی وضعیت کره شمالی از طریق فشارهای اقتصادی و دیپلماتیک در ونکوور حضور می‌یابند که چین به عنوان عامل کلیدی در حل بحران در این نشست غیبت دارد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، نشست ونکوور به میزبانی کانادا و ایالات متحده در حالی برگزار می‌شود که نشانه‌هایی از کاهش تنش حتی به صورت موقت در شبه جزیره کره مشهود است.اخیرا دو کره برای نخستین بار در دو سال گذشته مذاکراتی را برگزار کردند و پیونگ یانگ نیز اعلام کرده در صورت مساعد بودن شرایط ورزشکاران خود را به المپیک زمستانی کره‌ جنوبی اعزام می‌کند.

با این حال آمریکا و برخی کشورها می‌گویند که جامعه بین‌الملل باید به دنبال راه‌هایی با هدف گسترش طیف تحریم‌ها علیه پیونگ یانگ به دلیل انجام برنامه‌های اتمی کره شمالی باشد.

برایان بوک، مدیر سیاست گذاری وزارت خارجه آمریکا گفت: شواهدی مبنی بر کمپین اعمال فشار حداکثری از سوی ایالات متحده علیه کره شمالی وجود دارد و ما کاملا آن را احساس می‌کنیم.

وی در گفت‌وگوی خبری در واشنگتن اعلام کرد که وزرای امور خارجه ۲۰ کشور از جمله رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه ایالات متحده به بررسی چگونگی تقویت امنیت دریایی در آب‌های اطراف کره شمالی به منظور رهگیری کشتی‌هایی که تلاش می‌کنند تحریم‌ها علیه این کشور را دور بزنند، می‌پردازند. همچنین این نشست با هدف بررسی متوقف کردن منابع مالی برای کره شمالی برگزار می‌شود.

نشست ونکوور در حالی برگزار می‌شود که چین به عنوان عامل مهم و تاثیرگذار بر کره شمالی غایب است.

در همین حال سخنگوی وزارت خارجه چین در یک نشست خبری گفت: برگزاری چنین نشست‌هایی که بدون حضور طرف‌های مهم شبه جزیره کره صورت می‌گیرد درحقیقت کمکی به یافتن راه حل مناسب درباره این مساله نمی‌کند.

کشورهای دیگری که در این نشست حضور دارند ژاپن و کره‌ جنوبی هستند که جز متحدان اصلی آمریکا علیه پیونگ یانگ محسوب می‌شوند.

49310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 746167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =