توضیح معاون قالیباف در مورد قطع درختان "پارک ارم"

ایسنا نوشت:

معاون خدمات شهری شهردار تهران توضیحاتی را در مورد قطع درختان "پارک ارم" اعلام کرد.

مجتبی عبداللهی ظهر امروز در حاشیه جلسه علنی شورا در جمع خبرنگاران درخصوص قطع درختان در پارک ارم گفت: پارک ارم متعلق به یک نهاد مشخص است و شرایط خاص خود را دارد.

وی با بیان اینکه ما نیز بعد از قطع درختان در جریان قرار گرفتیم، گفت: به ما اطلاعی درخصوص قطع درختان ندادند اما قطعا مسوولان این پارک جریمه شده و براساس ماده 4 قانون باغات باید در خصوص این موضوع پاسخگو باشند.

معاون خدمات شهری شهردار تهران افزود: مسوولان این پارک باید نسبت به کاشت چندین برابری گیاهان به ازای این خطا اقدام کنند.

عبداللهی همچنین در پاسخ به برخی انتقادات مبنی بر کم‌کاری شهرداری در خشک شدن باغ ستارخان نیز گفت: براساس گزارشی که در صحن علنی داده‌ام، شهرداری چندین بار به نسبت به خشک شدن این باغ به مالک تذکر داده و حتی با ارجاع پرونده این باغ به کمیسیون ماده 7 ضمن جریمه یک میلیارد و 600 میلیون تومانی رای به تصرف باغ داده است و پرونده آن را به دادگاه ارجاع داده است و قطعا دادگاه رای به تصرف باغ به نفع مردم می‌دهد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا شهرداری نسبت به آبیاری این باغ در زمان کوتاهی مالک اقدام نکرده است؟ گفت: این ملک دارای مالک خصوصی بوده و ما نمی‌توانستیم به حریم یک ملک خصوصی وارد شویم.

معاون خدمات شهری شهردار تهران در پاسخ به برخی انتقادات مبنی بر اینکه شهرداری با عملکرد منفی خود اجازه خشک شدن این باغات را داده، گفت: مالک به دنبال خشک کردن باغ است اما نمی‌داند در این زمینه پرونده‌ای نیز در شهرداری ایجاد شده و ما به استناد تصاویر هوایی مدارک را تکمیل کرده‌ایم و در هنگام صدور مجوزهای مختلف قطعا این سابقه مدنظر قرار خواهد گرفت.

عبداللهی در پاسخ به این سوال که چرا شهرداری اقدام به آبیاری این باغ نکرد، گفت: شهرداری باغ‌های مردم را آب می‌دهد اما مالک این باغ اجازه نمی‌داد و حتی در زمان کار کردن نیز بستگان و مالکان این باغ مانع شده و در مواردی نیز ماموران کلانتری مداخله کرده‌اند قطعا محتویات پرونده این باغ، حقانیت شهرداری را نشان می‌دهد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 431590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
    1 0
    خب در باغش را تیغه کنید