مدیرعامل سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری یاسوج از کشاورزان حومه یاسوج خواست تا محصولات جمع آوری شده خود را در مزارع نگهداری نکنند و نسبت به انتقال فوری آن اقدام نمایند.

به گزارش خبرآنلاین ،به نقل از روابط عمومی وبین الملل شهرداری یاسوج ؛ آتش پاد سوم محمد رستمی روز دوشنبه در تشریح طرح امداد ونجات تابستانی آتش نشانی یاسوج افزود: با توجه به گرمای زود هنگام احتمال وقوع آتش سوزی در مزارع گندم و جو قبل و پس از برداشت محصول وجود دارد .

وی اظهار داشت : بررسیها نشان می دهد که اغلب آتش سوزی های حومه یاسوج انسانی است که به دلیل سهل انگاری به وقوع می پیوندد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری یاسوج گفت:روشن کردن آتش برای پخت وپز وچایی ، خاموش نکردن ته سیگارروشن و سهل انگاری چوپانان از جمله دلایل آتش سوزی مزارع حومه یاسوج ثبت شده است.

وی افزود : هم چنین گزارش شده برخی از رانندگان با پرتاب ته سیگار روشن دسترنج یکسال کشاورز زحمت را از بین بردند.

رستمی تصریح کرد : برای جلوگیری از وقوع آتش سوزی و راه های پیشگیری از گسترش آن ضروری است کشاورزان در کلاس های آموزشی شرکت کنند .

وی تاکید کرد : آتش زدن کاه و کلش وباقیمانده محصولات ؛روش غیرعلمی است و لذا کشاورزان از آتش زدن آن جلوگیری کنند .

رستمی افزود : همه ساله با آتش زدن کاه وکلش باعث سوختن و از بین رفتن گندم زارها و درختان هستیم. به گفته وی با توجه به حساسیت فصل تابستان نیروهای آتش نشانی و واکنش سریع درآماده باش هستند تا درصورت وقوع حادثه در کمترین زمان امدادرسانی کنند. شهریاسوج ۱۳۰ نفر جمعیت دارد و درحومه این شهر۲۰ روستا وجود دارد.

46
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 692647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =