اولین مجمع خانه مشارکت مردم در سلامت استان کهگیلویه و بویر احمد

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: با راه اندازی خانه مشارکت مردم سلامت ، امسال برنامه جامع سلامت استان با مشارکت همه افراد و اقشار جامعه نوشته می شود این در حالی است که در سالهای گذشته برنامه سلامت استان پشت درهای بسته نوشته می شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یاسوج،امین اله بابویی در نخستین نشست مجمع خانه مشارکت‌های مردمی سلامت استان با اشاره به تدوین برنامه جامع سلامت استان افزود: این برنامه در قالب یک بازه زمانی 8 ساله تدوین و ارائه می‌شود. و یکی از بندهای آن راه‌اندازی خانه مشارکت‌های مردمی است.
بابویی اضافه کرد: با ایجاد سازمان مردم نهاد ،از طریق شبکه سازی سلامت در کل استان بخصوص گروه های آسیب پذیر ، در جهت ارتقای شاخص های سلامت در استان گام برخواهیم داشت.
وی تاکید کرد: نتیجه نهایی مشارکت مردم در بخش سلامت توانمندسازی، افزایش سواد سلامت و خود اتکایی آنان است
بابویی با بیان اینکه سلامت چهار بعد جسمی، روانی، معنوی و اجتماعی دارد در برنامه هشت ساله سلامت استان به هر چهار بعد رسیدگی می شود.
معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به اینکه خانه مشارکت مردم شامل دو رکن اصلی دبیرخانه و شورا است، بیان کرد: اعضای شورای مشارکت‌های مردمی نمایندگان تشکل‌های مردمی موجود در سطح استان از جمله نماینده هنرمندان، نماینده رابطین بهداشتی، نماینده کانون معلمان، نماینده ورزشکاران، نماینده شهرداران و دهیاران، نماینده خیرین استان، نماینده سازمان‌های مردم نهاد، نماینده هیئت‌های مذهبی، نماینده کمیته امداد، نماینده کانون بازنشستگان، نماینده هیئت امنای روستایی، نماینده بهزیستی، نماینده کارگران و نماینده ائمه جمعه است.
قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان تدوین برنامه‌های آموزشی توانمندسازی اعضای شبکه برای نیازهای در اولویت، تصویب برنامه‌های مشارکت مردمی و توانمندسازی محلی مردم، پایش برنامه‌های سلامت استان و ارائه پیشنهادات خلاق و نوآورانه برای ارتقای سلامت مردم را از جمله وظایف اعضای شورای مشارکت مردمی سلامت عنوان کرد.
.وی از برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی در داخل و خارج از استان برای اعضا خبر داد و گفت: این افراد به عنوان سفیران سلامت آموخته‌های خود را به جامعه هدف مربوطه ارائه می‌دهند.
بابویی یادآور شد در بخش آموزش، معاونت اجتماعی این آمادگی را دارد که بودجه در اختیار نهادهای مختلف بگذارد در حوزه سلامت کار کنند.
نخستین مجمع عمومی خانه مشارکت های مردمی سلامت استان ،ظهر امروز به همت معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی برگزار شدو پس از رای گیری اعضای هیات رئیسه انتخاب شدند.
در این انتخابات آقایان بشیری به عنوان رئیس،جوکار نایئب رئیس و زینت قربانی به عنوان رئیس دبیرخانه انتخاب شدند. خانم زهرا زمانی و آفای هاشمی نیز به عنوان اعضای خانه مشارکت های مردمی سلامت استان انتخاب شدند.
اعضای شورای مشارکت مردمی، نمایندگان تشکل‌های مردمی استان هستند که پیام های سلامت را به مردم انتقال می‌دهند و مطالبات مردم را در شورا مطرح می‌کنند تا از این طریق در برنامه‌های سلامت مشارکت داشته باشند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 693337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =