۰ نفر
۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۴:۵۹

آن چند نماینده ى مجلس شوراى اسلامى غیر از سلفى گرفتن چه راه دیگرى داشتند تا ارادت، مهمان نوازى و مهربانى خود و مردمى را که نمایندگى مى کنند به خانم فدریکا موگرینى مسئول امور سیاست خارجى اتحادیه ى اروپا نشان بدهند؟ بیایید کارهایى را که نمایندگان مذکور مى توانستند با فدریکا موگرینى انجام دهند را یک به یک بررسى کنیم تا ببینیم بهترین کار چه مى توانست باشد؟

١- نمايندگان با فدريكا حرف بزنند؟

امكانش ضعيف است. چون به نظر نمى رسد تعداد زيادى از نمايندگان مسلط به يكى از زبان هاى انگليسى يا ايتاليايى يا هر زبان اروپايى ديگرى باشند كه با آن بتوانند با مسئول امور سياست خارجى اتحاديه ى اروپا چند لحظه اى هم كلام شده و سلام و احوالپرسى كرده و مراتب تشكر خويش را از حضور ايشان در مراسم تحليف رياست جمهورى ابراز دارند. به احتمال زياد سطح مكالمات انگليسى در حد "هِلو" باقى مى ماند! ممكن بود تعدادى از نمايندگان بتوانند عبارت "هاو آر يو" را هم بر مباحثات خود اضافه كنند اما انتظار اينكه جوابِ احوالپرسىِ احتمالىِ  فدريكا را هم بتوانند بدهند ديگر خيلى كم به نظر مى رسد.

پس با توجه به تبعات احتمالى صحبت كردن به زبانى غير از زبان مادرى اين گزينه از روى ميز برداشته مى شود.

٢- نمايندگان با فدريكا دست بدهند؟

واضح و مبرهن است كه دست دادن آن هم در حضور چشم هاى تيز بين اعضاى شوراى نگهبان حاضر در مجلس، يعنى رد صلاحيت در دور بعدى انتخابات! بگذريم كه در اين شرايط حتى نماينده اى كه قيد تاييد صلاحيت در دور بعد را هم بخواهد بزند بعد از دست دادن با فدريكا و خروج از مجلس بايد به فكرِ تجمع كنندگانِ كفن پوش در مقابل مجلس شوراى اسلامى باشد كه شعار مى دهند 

ننگ بر اين دست تو، مرگ بر اين دست تو

٣- نمايندگان به فدريكا تعظيم كنند؟

توجه بفرمائيد كه روزنامه هاى وزين و ارزشى هر روز صبح در دكه هاى روزنامه فروشى ها در دسترس علاقمندان مى باشند و سايت هاى ارزشمدار به طور شبانه روزى مواظب همه ى امور هستند. مقاله نويسان و مسئولين ستون هاى مختلف اين نشريات با همراهى سايت هاى خبرى جناح هاى هم سو و مشترك المنافع با اشتياق فراوان حادثه ى عظيمِ خم شدن گردن تا كمرِ يك نماينده ى مجلس شوراى اسلامى در مقابل يك زن آن هم از اتحاديه ى اروپا را تبديل به مسئله ى اول كشور خواهند نمود و به اين سادگى ها دست از سر اين قضيه برنخواهند داشت!

٤- نمايندگان در مقابل فدريكا كف دست هايشان را به هم چسبانده، آنها را زير چانه شان قرار بدهند و سرشان را به طور دائم به بالا و پايين حركت بدهند؟

اين حركت خيلى باليودى به نظر مى رسد و از طرفى به لحاظِ زبان بدن ممكن است اينطور تفسير شود كه نمايندگان دارند به آن خانم مى فهمانند كه خانم موگرينى قبول بفرماييد على رغم ميل باطنى امكانات دست دادن با شما فراهم نيست. به هيچ وجه فراهم نيست. شايد بعدها فراهم شود ولى الان نيست...

براى فهميدن دردسرهايى كه چنين تفسيرِ احتمالى از حركت نمايندگان مجلس مى تواند درست كند، خواهشمند است به گزينه ى ٣ مراجعه كنيد.

٥- نمايندگان دور فدريكا جمع شوند و شعار بدهند؟

اين گزينه ممكن است موجب ترس و وحشت مسئول امور سياست خارجى اتحاديه ى اروپا بشود و تحريم دستمان بدهد.

با توجه به شرايط جهانى و منطقه اى گزينه ى خطرناكى به نظر مى رسد پس فكرش را هم نكنيد.

٦- نمايندگان دور فدريكا جمع بشوند و برايش دست بزنند؟

در اين صورت سوْال خواهد شد كه به چه مناسبت دست مى زنيد؟ خوب نيست نمايندگان بگويند چون نمى شود دست بدهيم پس برايشان دست مى زنيم!

گزينه ى مناسبى نيست. شرّش از خيرش بيشتر است.

٧- هيچ نماينده اى طرف فدريكا نرود؟

اين گزينه صورت خوشى ندارد. ميهمان نوازى رسم ماست، به ويژه ميهمانى كه اگر بخواهد با ترامپ همراهى كند، برجام از وسط به دو قسمت مساوى تقسيم مى شود!

٨- از نماينده هاى زن بخواهيم بروند و با فدريكا دست بدهند؟

در اين صورت ممكن است در رسانه هاى معاند گفته شود در ايران نماينده هاى زن فقط به درد دست دادن با مقامات زن خارجى مى خورند و ديگر هيچ.

نه اين گزينه هم به صلاح نيست.

٩- به اتحاديه ى اروپا نامه بنويسيم كه مسئول امور سياست خارجى خود را از مردان انتخاب كند؟

ممكن است جواب نامه را مانند خيلى از نامه هاى ديگر كه در چند دهه ى گذشته به سران اروپا و آمريكا باكلى اميد و آرزو ارسال كرديم؛ با خاموشى بدهند!

پس اين گزينه هم خوب نيست.

با توجه به نكات فوق الذكر مى شود به سادگى نتيجه گرفت كه نمايندگان مجلس شوراى اسلامى در مواجهه با خانم فدريكا موگرينى مسئول امور سياست خارجى اتحاديه ى اروپا بهترين گزينه را روى ميز گذاشته، بررسى كرده و اجرا نموده اند.

گرفتن عكس سلفى!

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 697167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =