اختصاص 12 میلیارد تومان اعتبار به کمیته امداد سقز

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) سقز در نشست با جمعی از خبرنگاران گفت: 5700 خانوار سقزی شامل؛ 11 هزار مستمری بگیر و 3200 خانوار تک خدمتی و یا چند خدمتی تحت پوشش این نهاد هستند.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از سقز، فارق محمودی در این جلسه بیان داشت: کمیته امداد نهادی مردمی است که در ابعاد مختلف اشتغالزایی، تامین مسکن، بهداشت و سلامت و.. فعالیت دارد.
وی افزود: با پرداخت تسهیلات به افراد نیازمند در راستای توانمند سازی این قشر اقدامات خاصی در بخش روستا و شهر انجام شده است و لازم است آموزش های لازم در بخش های گوناگون جهت توانمند سازی آنها انجام شود که در شرایط کنونی در این زمینه ضعف وجود دارد و باید تقویت شود.
محمودی اظهار داشت: در سال گذشته با پرداخت 3میلیارد و 510 میلیون تومان اعتبارات بانکی و با اشتغال زایی 276 مورد و با اعتبارات یک میلیارد و 270 میلیون تومان اعتبارت داخلی با 70مورد اشتغالزایی برای خانواده های تحت پوشش این نهاد انجام شده است.
مدیر کمیته امداد سقز در ادامه گفت: در سال96 بالغ بر 12 میلیارد تومان اعتبارات برای خانواده های تحت پوشش در نظر گرفته شده که هر مورد تا سقف 70 میلیون تومان که 50 میلیون تومان از اعتبارات داخلی و 20 میلیون از طریق قرض الحسنه بانکی تامین و پرداخت می شود.
محمودی افزود: یکی دیگر از اقدامات مهم و اساسی کمیته امداد علاوه بر بخش مسکن،فعالیت در حوزه بیمه، درمان و سلامت است که 7700نفر تحت پوشش بیمه خدمات درمانی کمیته امداد هستند که سالانه بالغ بر یک میلیارد و 200 میلیون هزینه در بر دارد.
وی اظهار داشت: 9600 صندوق خیریه در سطح شهر سقز مستقر بوده که ماهانه حدود 30 تا 32 میلیون از طریق آن کمک های مردمی جمع آوری می شود.
محمودی گفت: کمک های مردمی شهروندان سقزی قابل تقدیر است و شهر سقز در بخش پرداخت زکات و کمک های مردمی رتبه اول استان را دارا می باشد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 697200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =