استقبال فعالان عرصه گردشگری از انتخاب مونسان: اهل تعامل با بخش خصوصی است

با انتصاب علی‌اصغر مونسان به عنوان یازدهمین رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، عده‌ای از مسئولان و فعالان این عرصه، انتخاب او را شایسته و مناسب برای بهبود وضعیت گردشگری کشورمان دانستند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، محمدعلی فرخ‌مهر رئیس اتحادیه هتل‌ها و هتل‌آپارتمان‌های استان تهران با بیان این كه انتخاب رئیس‌جمهوری برای سازمان میراث‌فرهنگی قطعا پس از مطالعه و بررسی صورت گرفته و مورد تایید است، گفت: مونسان سوابق خوب و درخشانی در مدیریت اجرایی و منطقه آزاد کیش دارد و جزو مدیران نمونه بوده که بی‌شک در مدیریت سازمان میراث‌فرهنگی اثرگذار خواهد بود.

رئیس اتحادیه هتل‌ها و هتل‌آپارتمان‌های استان تهران اضافه کرد: امیدواریم رئیس جدید سازمان میراث‌فرهنگی با همکاری و همراهی بخش خصوصی فعال در این سه حوزه، عملکرد موفق و قابل قبولی داشته باشد.

همچنين رئیس انجمن گردشگری سلامت ایران درباره اين انتخاب گفت: با توجه به سوابق درخشان مونسان در امور اجرایی و مدیریتی، امیدواریم شاهد اتفاقات خوبی در سازمان میراث‌فرهنگی باشیم.

محمد جهانگیری رئیس انجمن گردشگری سلامت ایران ادامه داد: امیدواریم با حضور مونسان در این سازمان در توسعه صنعت گردشگری، حفاظت از میراث‌فرهنگی و ترویج صنایع‌دستی، گام‌های بزرگ و زیرساختی برداشته شود. با توجه به توانمندی‌های موجود، امکان بهره‌برداری اقتصادی از حوزه‌های مرتبط با سازمان میراث‌فرهنگی وجود دارد و رئیس جدید این سازمان می‌تواند اقدامات خوبی در این حوزه انجام دهد.

ارتباط سازنده با بخش خصوصي

جمشید حمزه‌زاده رئیس جامعه هتلداران ایران هم با بيان اين كه سوابق مدیریتی مونسان، نشان می‌دهد که او فردی مردم‌دار و اهل تعامل است، گفت: تعامل با بخش خصوصی گردشگری موضوعی بسیار مهم در این حوزه است که با توجه به روحیه خوب مونسان در این مورد، ما به دوره مدیریت ایشان خوش‌بین هستیم.

حمزه‌زاده افزود: امیدواریم در دوره مدیریت مونسان، تعامل خوبی بین تشکل‌های گردشگری با سازمان میراث‌فرهنگی شکل بگیرد چراکه نتیجه این تعامل به‌نفع صنعت گردشگری خواهد بود. ما در منطقه آزاد کیش هم تعامل مثبت و سازنده‌ای با آقای مونسان داشتیم، او با سعه صدر، مشکلات و پیشنهادها را می‌شنید و ارتباط سازنده‌ای با بخش خصوصی داشت.

روزهاي خوش براي صنايع دستي

در عین حال، رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنایع‌دستی، با بیان اینکه در دولت یازدهم صنایع‌دستی متحول شد و جان تازه‌ای گرفت، گفت: امیدواریم سیاست‌های خوب دولت تدبیر و امید در حوزه صنایع‌دستی با انتخاب آقای علی‌اصغر مونسان با قوت ادامه یابد.

حمیدرضا حریری رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنایع‌دستی با بیان این مطلب افزود: خوشبختانه در دولت یازدهم شاهد اتفاقات بسیار خوبی در هر سه حوزه سازمان مخصوصاً حوزه صنایع‌دستی بودیم، طوری‌که در چهار سال گذشته سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری متحول شد و بخش‌‎های مختلف آن با رشد و توسعه همراه بودند.

او اضافه کرد: در دولت یازدهم شاهد این بودیم که نگاه درجه‌دوم به صنایع‌دستی از بین رفت و این بخش توانست جایگاه خود را بازیابد که در این میان انتخاب چند شهر جهانی صنایع‌دستی و برگزاری اجلاس‌های بین‌المللی نشان‌دهنده ارتقای جایگاه صنایع‌دستی است.

حریری یادآور شد: این تحولات مثبت در دولت یازدهم باعث روشن شدن نور ‌امید در دل هنرمندان و فعالان صنایع‌دستی شد و امیدواریم این سیاست‌های خوب و ارزشمند در دولت دوازدهم نیز با انتخاب آقای مونسان به‌عنوان معاون‌ رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ادامه یابد.

آشنايي با حوزه تجارت، از مهمترين وي‍ژگي‌هاي مونسان است

در عين حال، حسین بختیاری دبیر شورای‌عالی تشکل‌های غیردولتی صنایع‌دستی با اشاره به انتخاب علی‌اصغر مونسان به‌عنوان معاون رئیس‎جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اظهار کرد: آقای مونسان دارای تجربه مناسب در حوزه‌های مختلف مدیریتی است و می‌تواند در سازمان میراث‌فرهنگی نیز موفق عمل کند.

او افزود: یکی از مهمترین ویژگی‌‎های مدیریتی مونسان آشنایی او با حوزه تجارت است که با توجه به اینکه یکی از نیازهای اساسی صنایع‌دستی تجارت، فروش و صادرات آن است این تجربه و ویژگی مدیریتی می‌تواند فرصت مناسبی برای حوزه صنایع‌دستی باشد.انتظار این است که رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به هر سه حوزه فعالیت‌های این سازمان توجه داشته باشد.

دبیر شورای‌ عالی تشکل‌های غیر دولتی صنایع‌دستی در ادامه افزود: صنایع‌دستی به‌خاطر نقش و جایگاهی که در اقتصاد مقاومتی و تولید اشتغال و ارزآوری در کشور دارد باید مورد توجه رئیس جدید سازمان میراث‌فرهنگی قرار گیرد.

او تاكید کرد: استفاده از بخش غیردولتی در هر سه حوزه میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری باید مورد توجه جدی مونسان باشد.

47234

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 697594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =