برگزاری نشست هم اندیشی جمعی از فعالان مدنی با اعضای جدید شورای شهر سقز

نشست هم اندیشی جمعی از فعالان سیاسی و مدنی با اعضای شورای شهر دور پنجم سقز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سقز، در این نشست ابتدا فعالان مدنی حاضر در جلسه همچون: خالد توکلی، فرهاد امین پور، محمدصالح محمدی، عثمان کریمی، حامد دنیایی، محدصالح ملکی، حسین ارکان، ناصح حسنی، فرهاد محمدجانی، جمیل یزدان پناه، ابراهیم ذبیحی، علی زارعی، آکو قیصری و... در سخنانی بر اولویت بندی مطالبات مردم، برنامه ریزی برای حل مشکلات اساسی شهر، احترام به حقوق شهروندی، آسیب شناسی مسائل اداری و مشکلات گذشته، توسعه زیرساخت ها، انتخاب شهردار اصلح و کارآمد و بدور از تاثیرپذیری های جانبی، مشورت و هم اندیشی با صاحبنظران و نهادهای مدنی، تقویت زیرساخت ها و برنامه های فرهنگی و ورزشی، ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری، رعایت عدالت در اعمال قوانین و مقررات و خدمات دهی در محلات مختلف، شفاف سازی، جذب سرمایه گذاری، ارتباط بیشتر با خبرنگاران و برگزاری علنی جلسات، حضور در مجامع عمومی و محلات، پاسخگویی اعضای شورا، ساماندهی منابع و امکانات شهری و...تاکید کردند.
سپس اعضای شورای شهر به بیان نظرات و برخی اقدامات خود برای انتخاب گزینه مناسب برای شهرداری پرداختند.
محمد کرمی مهمترین دغدغه شورای شهر را توسعه شهر عنوان و گفت: براساس هم اندیشی ها و سنجش وضع موجود سعی می شود مناسب ترین گزینه برای شهردار انتخاب نمود که تجلی تفکر توسعه محور باشد.
در ادامه افشین عزیزی رابطه نهاد شورا با سمن ها و نهادهای مدنی را رابطه برد-برد دانست و خاطرنشان ساخت: فعالان مدنی باید تصمیم ساز و مطالبه گر باشند و ما اعضای شورا نیز پاسخگو و تصمیم گیر باشیم، لذا آماده پذیرش نظرات و راهکارهای مناسب هستیم .
سپس امیر زارع زاده سقز را شهر فرهنگ و هنر دانست و گفت: آمادگی برای جلسات پرسش و پاسخ عمومی هر شش ماه یکبار داریم و در بعد فرهنکی هر راهکار مناسبی باشد، استقبال می کنیم و حل مشکلات مالی شهرداری اولویت کاری ماست.
در ادامه عطا محمدی گفت: برای انتخاب شهردار وامدار هیچ جریانی نیستیم و در چهارچوب منافع شهر تصمیم گیری خواهیم کرد، یکی از مشکلات اصلی، بدهکاری مالی شهرداری است که باید فکری اساسی برای حل این مساله بشود.
سپس توران خانی با بیان اینکه باید شورای شهر پاسخگویی مخالفین و موافقین باشد، گفت: انتخاب شهردار مناسب بر طبق شاخص ها و معیارهای علمی و عملی از دغدغه های ماست و از مشورت معتمدین و نخبگان در این راستا استفاده خواهیم نمود.
بعد از وی، کژال شکوری بر گسترش فضای ورزشی و اصولی هزینه نمودن در این عرصه تاکید نمود و افزود: شهر سقز به یک شهردار قوی و نفوذناپذیر نیازمند است، لذا این انتخاب باید براساس شاخصه های اصولی و نگاه توسعه ای و معطوف به آینده صورت بگیرد.
سپس سردار دوغی با اشاره به تجارب گذشته، صبوری، تحمل و مدارا در اعضای شورا برای پیشبرد کارها و امور عمومی را مهم خواند و گفت: برای انتخاب شهردار گرایش های سیاسی اولویت ما نیست، بلکه باید دارای ویژگی و معیارهای همچون قاطعیت، جسارت، صاحب ایده و شورا باور باشد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 697779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =