رئیس اتاق بازرگانی، صنایع ،معادن و کشاورزی اراک بر پیگیری مشکلات انبوه سازان استان از طریق شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی تاکید کرد.

به گزارش خبر آنلاین ، محمدرضا جعفری در نشست اخیر شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی که نوزدهم مردادماه با حضور استاندار و نمایندگان اراک ، کمیجان و خنداب در استانداری مرکزی تشکیل شد ، در رابطه با مشکلات و موانع فعالیت انبوه سازان در شرایط کنونی گفت: بحث اخذ جرایم مضاعف از انبوه سازان توسط شهرداری ، مشکلاتی را ایجاد نموده و منجر به افزایش هزینه آن ها شده است که در این راستا مقرر شد کمیته ای متشکل از معاونت عمرانی استانداری، اتاق بازرگانی، شهرداری، انجمن انبوه سازان، سازمان تأمین اجتماعی، اداره مالیات و سایر دستگاه های مرتبط ایجاد شود تا این مشکل به صورت جدی مورد پیگیری قرار گیرد.
وی بیان نمود: صنعت ساختمان بسیار گسترده است و این مسئله انبوه سازان باید در راستای حمایت از صنعت ساختمان و فعالان این بخش مرتفع شود که انجمن انبوه سازان چند مورد از مشکلات پیرامونی را به دیوان برده و رأی اتخاذ کرده اند.
جعفری همچنین بر نقش شرکت های مدیریت صادرات به عنوان یکی از انواع واسطه‌های صادراتی اشاره کرد و گفت: این شرکت ها برای کمک به بنگاه های اقتصادی در جهت ورود به بازارهای جهانی فعالیت می‌کنند و بسته به شرایط و نیاز واحدهای تولیدی و صنعتی می‌توانند مدیریت تمام یا بخشی از فعالیت‌های صادراتی بنگاه های اقتصادی ،به خصوص بنگاه های کوچک و متوسط را برعهده بگیرند.
رئیس اتاق بازرگانی اراک افزود: فروش صادراتی یک شرکت کاملاً مستقل می‌باشد که مانند یک دپارتمان انحصاری برای صادرکننده‌ها عمل می‌کند. یک شرکت مدیریت صادرات معمولاً یک قرارداد رسمی، جهت مدیریت امر صادرات شرکت‌ها با آنها می‌بندد.در بعضی موارد شرکت مدیریت صادرات نمایندگی تمام محصولات خط تولید آنها را می‌پذیرد، ولی ممکن است همیشه بدین شکل نباشد.
وی متذکر شد: معمولاً شرکت مدیریت صادرات ، حق انحصاری فروش در تمامی بازارهای خارجی را دارد ولی ممکن است همیشه اینگونه نباشد. تعهد در قبال حفظ رابطه بلند مدت با تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان ، ماهیت شرکت مدیریت صادرات را از سایر واحدهای تجاری متمایز می‌نماید که به عنوان بخشی از این تعهد ، شرکت های مدیریت صادرات در زمینه ارتقای ارزش افزوده می‌کوشند که این خود یعنی زمینه‌های غیر از بازاریابی بین‌المللی را نیز پوشش می‌دهند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 697828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =