رانندگان تاکسی در تهران که با خودرو پیکان مسافر جابجا می‌کنند تنها تا پایان تابستان فرصت برای نوسازی خودرو خود دارند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در تهران و کلانشهرها، از اصلی ترین برنامه های دولت برای کاهش آلودگی هواست که در دوره دولت یازدهم به جدی پیگیری شد.
در این رابطه برخی از مخاطبان سرویس مشکلات مردم از عدم تعویض تاکسیهای فرسوده در تهران و کلانشهرها، گلایه کرده بودند. یکی از مخاطبان نوشته بود چرا برخی از خودروهای کهنه که دارای آلایندگی زیاد است، در تهران، نوسازی نمی شود تا برای روزهای سرد سال و پدیده وارونگی هوا، دچار شرایط آلودگی حاد هوا نشویم؟
می توان گفت تاکسی های آلوده و فرسوده یکی از اصلی ترین مشکلات ناوگان حمل و نقل عمومی است که در حال حاضر، بهترین شرایط نوسازی آنها با معرفی تاکسی داران به بانک، فراهم شده است.
در همین رابطه سازمان تاکسیرانی شهر تهران به تاکسیرانهایی که دارای خودرو فرسوده پیکان هستند، اخطار داده فقط تا پایان تابستان برای کار کردن با این خودرو، فرصت دارند.
لازم به ذکر است تولید خودرو پیکان سواری از سال 1381 متوقف شد و برخی خودروهای تولیدی از این نوع، در نهایت تا نیمه اول سال 82 به متقاضیان تحویل داده شد. می توان اینطور نتیجه گرفت آخرین مدل خودرو پیکان دارای 14 سال سابقه کار است که تعویض این خودروها با مدل های کمتر آلاینده، باعث کاهش آلودگی هوای تهران خواهد شد.
در این رابطه سازمان تاکسیرانی اطلاعیه ای را صادر کرده است. در این اطلاعیه آمده است: آخرین مهلت اقدام برای نوسازی تاکسی پیکان فرسوده، با استفاده از تسهیلات ویژه پایان شهریور سال جاری خواهد بود. بعد از این زمان، ضمن ابطال پروانه تاکسیرانی از فعالیت پیکان های فرسوده جلوگیری خواهد شد.
همچنین در این اعلامیه تکلیف شده بعد از پایان مهلت تعیین شده به هیچ وجه امکان نوسازی وجود نخواهد داشت و صرفا خودرو اسقاط شده و ارزش گواهی اسقاط تحویل مالک می گردد. این موضوع شامل همه پیکان تاکسی ها اعم از مالکیت حقیقی یا حقوقی(ملکی شرکت) می شود.

سخنگوی دولت: بیش از 52 هزار تاکسی نوسازی شد
درباره تعویض تاکسی های کارکرده با نو، محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت یازدهم اعلام کرده بود برای تعویض و نوسازی 90 هزار خودروی تاکسی، برنامه ریزی شده بود که تا مردادماه امسال، ۵۲ هزار و ۳۱۳ دستگاه تاکسی نو به ناوگان حمل‌ونقل تحویل شده است. نوبخت در توضیح نوسازی خودروها گفت: تعداد حواله‌های صادره ممکن است بسیار بیشتر باشد ولی ما در این آمار، جایگزینی نهایی تاکسی را مدنظر داریم.
46231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 698850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =