سعید عبدولی فرنگی‌کار وزن 75 کیلوگرم ایران و دارنده مدال‌های طلای جهان و برنز المپیک با نمایش ضعیف در همان دور نخست رقابت‌های قهرمانی جهان مقابل حریف صرب که بهترین عنوانش نقره اروپاست شکست خورد.

به گزارش ایسنا، رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان ۲۰۱۷ از ظهر امروز(دوشنبه) به وقت ایران در پاریس پایتخت فرانسه آغاز شد و نمایندگان ایران به مصاف رقبای خود رفتند.

پیروزی ارزشمند گرایی مقابل نفر سوم المپیک

در وزن ۷۱ کیلوگرم محمدعلی گرایی دارنده مدال نقره آسیا که برای نخستین بار عازم این رقابت‌ها شده است،پس از استراحت در دور اول در دور دوم به مصاف شماگی بولکوادزه دارنده مدال برنز المپیک از گرجستان رفت و در پایان با نتیجه۳ بر ۲ پیروز شد.

گرایی تایم نخست را با پوئن اخطار با نتیجه ۲ بر صفر از حریف عقب افتاد اما در تایم دوم با کمرگیری از حریف و اجرای فن موفق شد ۳ امتیاز بگیرد و در نهایت با حساب ۳ بر ۲ پیروز شود.این کشتی‌گیر گرج در المپیک ریو امید نوروزی نماینده وزن ۶۶ کیلوگرم ایران و دارنده مدال طلای المپیک را شکست داده بود.

گرایی در دور بعد و در مرحله یک هشتم نهایی مقابل اوریک نیکوقوسیان از فرانسه و نفر پنجم اروپا که در مبارزات قبلی به ترتیب مقابل زکریاس تالروس نفر سوم جهان از بلاروس و تارک بن عیسی از الجزایر پیروز شده است، مصاف می‌کند.

پیروزی استابلر مقابل چونایف

در این وزن رسول چونایف، دارنده مدال طلای جهان و برنز المپیک از آذربایجان در نخستین مصاف خود 8 بر صفر هندوراس را شکست داد، فرانک استابلر قهرمان جهان از آلمان نیز 9 بر صفر حریفی از دومینیکن را برد.این 2 کشتی‌گیر عنوان‌دار در ادامه و در مرحله یک شانزدهم نهایی مقابل یکدیگر قرار گرفتند که در پایان فرانک استابلر موفق شد 2 بر یک چونایف را از پیش رو بردارد.اما زکریاس تالروس دارنده مدال برنز جهان از سوئد نیز در اولین مبارزه 6 بر صفر مقابل اوریک نیکوقوسیان فرانسوی شکست خورد.

شکست عبدولی در اولین مبارزه

در وزن ۷۵ کیلوگرم سعید عبدولی دارنده مدال های طلای جهان و برنز المپیک در مبارزه اول مقابل ویکتور نمس نایب قهرمان اروپا از صربستان با نتیجه 2 بر یک شکست خورد.وقت نخست این مبارزه 2 بر صفر به سود نمس به پایان رسید.عبدولی برای اینکه بتواند در گروه بازنده‌ها برای رسیدن به مدال برنز تلاش کند باید منتظر صعود رقیبش به دیدار فینال باشد.

عبدولی در حالی نمایش ضعیفی در این مبارزه داشت که با شرایطی به دور از آمادگی بدنی و با تشخیص کادر فنی تیم ملی عازم این رقابت‌ها شد.

نوری هم با برد آغاز کرد

در وزن ۸۵ کیلوگرم حسین نوری دارنده مدال طلای آسیا پس از استراحت در دور اول در دور دوم مقابل استانکوویچ از لیتوانی که بهترین عنوانش پنجمی نوجوانان جهان در سال ۲۰۱۱ است به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه۷ بر ۵ به برتری رسید.

نوری در مرحله یک هشتم نهایی مقابل برنده ولید دچیف از فرانسه و اریک اپس از استونی به روی تشک می‌رود.در گروه نوری ویکتور لورینچ دارنده مدال برنز جهان و قهرمان اروپا حضور دارد که در اولین مصاف خود 8 بر صفر حریف هندی را شکست داد.

شکست نزدیک صالحی‌زاده مقابل قهرمان المپیک

در وزن ۹۸ کیلوگرم مصطفی صالحی زاده دارنده مدال طلای آسیا پس از استراحت در دور نخست در سخت‌ترین مبارزه خود مقابل آرتور الکسانیان قهرمان جهان و المپیک مصاف به روی تشک رفت و در پایان در یک کشتی نزدیک و بدون رد و بدل شدن فن با نتیجه 3 بر یک شکست خورد.

وقت نخست این مبارزه با نتیجه یک بر یک به علت کم‌کاری دو کشتی‌گیر به پایان رسید و صالحی‌زاده جوان که نخستین حضورش در این رقابت‌ها را تجربه می‌کند بدون واهمه از نام حریف عنوان‌دار خود موفق شد حریفش را خسته کند.در وقت دوم الکسانیان بدون اجرای فن 2 پوئن اخطار دیگر گرفت تا در نهایت این مبارزه 3 بر یک به سود الکسانیان به پایان برسد.

رقابت‌های ۴ وزن دوم و پایانی کشتی فرنگی قهرمانی جهان فردا(سه‌شنبه) برگزار می‌شود و مهرداد مردانی در وزن ۵۹ کیلوگرم، محمد الیاسی در وزن ۶۶ کیلوگرم، یوسف قادریان در وزن ۸۰ کیلوگرم و شهاب قوره جیلی در وزن ۱۳۰ کیلوگرم به مصاف رقبای خود خواهند رفت.
43 43

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 699592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =