نامه‌نیوز نوشت: عضو فراکسیون امید می‌گوید: یک جریان فکری از دولت حمایت کرد و این حق را هم داشت که افرادی را پیشنهاد کند اما این کار انجام نشد و سهم‌خواهی صورت نگرفت.

وقتی محمدرضا عارف بعد از دومین کارت زرد به ربیعی گفت این یک هشدار به دولت بود، این حقیقت عیان تر شد که دایره گله گذاری ها شاید به مرحله تسویه حساب رسیده باشد. فرید موسوی از اعضای فراکسیون امید می گوید: آنچه عارف گفته است یک صحبت دوستانه بوده و این کارت های زرد هم تسویه حساب سیاسی نیست بلکه پاسخ نمایندگان مجلس به وزرا برای پشت گوش انداختن وعده هایی است که قبل از رای اعتماد قول آن را به بهارستانی ها برای جلب رای داده بودند.

اهم صحبت های این عضو فراکسیون امید به شرح زیر است:

* نمایندگان در جریان رای اعتماد صحبت هایی با وزرا داشتند و وزرا نیز در جریان این مذاکرات وعده هایی را به نمایندگان درمورد حوزه های انتخابیه و اصلاح امور به ویژه درمورد تصمیمات وزارتخانه یا در مورد انتصابات وعده هایی به نمایندگان داده بودند؛ اما بعد از آنکه مجلس رای خوبی به کابینه داد، از رفتارهای بعدی دولتی ها برداشت این بود که دوستان وزرا نیز وعده هایی را که دادند فراموش کرده اند و با وجود آنکه یکی دو ماهی از این ماجرا می گذرد هنوز هیچ اقدامی صورت نگرفته است. لذا این دلخوری کلیت مجلس بود؛ بنابراین کارت زردی که داده شد برآیند این دلخوری بود و حتی به جرات می توانم بگویم هیچ کسی به توضیحات وزرا توجه نکرد.

* موضوع اصلا سیاسی نیست بلکه به خاطر نوع تعامل است؛ در واقع نمایندگان از نوع تعامل دولت با مجلس ناراحت بودند و ناراحتی خود را به این صورت نشان دادند.

* گلایه ها آنقدر هست، اما این یک تسویه حساب سیاسی نیست. برای مثال وقتی موضوع وزارت کشور مطرح می شود دوستان بر این اعتقاد هستند که باید در انتخاب استانداران به توصیه های نمایندگان هم توجه می شد و تعامل بیشتری صورت می گرفت.

*از اول قرار نبود سهمی به اصلاحات داده شود و سهم خواهی وجود نداشت البته این را بگویم مطالبه بود؛ بالاخره یک جریان فکری از از دولت حمایت کرد و این حق را هم داشت که افرادی را پیشنهاد کند اما این کار انجام نشد و سهم خواهی صورت نگرفت.

27214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 719221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =