ایسنا نوشت: وزارت دفاع روسیه حملات بمباران ائتلاف تحت امر آمریکا در رقه سوریه را با بمباران ایالت درسدن آلمان در سال 1945 و کشتار غیرنظامیان مقایسه کرد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه در نیت اعضای ائتلاف ضد داعش برای اختصاص کمک‌های مالی به رقه با وجود مخالفت مکرر این کشورها با درخواست‌های سابق برای ارسال کمک‌های بشر دوستانه به سوری‌ها ابراز تردید کرد.

ژنرال ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: بعد از بمباران‌های ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا مقامات عالی‌رتبه واشنگتن، پاریس و برلین بیانیه‌هایی مبنی بر اختصاص ده‌ها میلیون دلار و یورو به رقه صادر کردند تا این میلیون‌ها دلار برای حفظ زندگی ساکنان این شهر استفاده شود. ما باید از اینگونه سخاوتمندی‌ها استقبال کنیم اما درباره نیات آنها سوال‌هایی داریم.

این مقام وزارت دفاع روسیه گفت: طی بیش از دو سال گذشته روسیه بارها از آمریکا و کشورهای اروپایی درخواست ارسال کمک‌های بشردوستانه به سوری‌های جنگ زده و اختصاص پناهگاه به آنها داده بود. روسیه در این درخواست‌ها، سوری‌ها را به بد و خوب تقسیم نکرده بود اما هر بار این درخواست‌ها با پاسخ منفی رد می‌شد.

کوناشنکوف اضافه کرد: تنها توجیه این کمک‌های مالی اخیر برای سرپوش گذاشتن به بمباران یادآور دوران بربریت توسط جنگنده‌های آمریکا و دیگر اعضای ائتلاف است که باعث کشتار هزاران غیرنظامی در رقه شده است.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 719652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۳۰
    1 1
    دیگ به دیگ چی میگه شما که از خزر و زیر دریایی و شیمیایی و بشکه ای چیزی کم نذاشتید