معاون استاندار چهارمحال و بختیاری: مشکلات شوراها در اتاقهای فکر بررسی شود

ایرنا نوشت : معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری چهارمحال و بختیاری تشکیل اتاق فکر در شوراهای اسلامی شهر، روستا، بخش و استان را ضروری دانست و گفت: حل مشکلات شوراها در گرو بررسی در اتاقهای فکر و همراه با ارائه ایده و راهکار است.

جعفر مردانی  در نشست با اعضای شورای اسلامی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: در این اتاقها می توان از فرصت نیروهای نخبه استان بهره برد و علاوه بر احصای مشکلات روستایی، شهری، بخشی، شهرستانی و استانی به ارائه راهکار و ایده برای حل این مشکلات پرداخت.
وی در پاسخ به گلایه برخی اعضای شورای اسلامی استان درباره نبود توجه برخی مدیران به حیطه وظایف شوراها مبنی بر نظارت بر حسن اجرای طرحها و یا بی اطلاعی از شرح وظایف آنان افزود: در این موارد توصیه می شود نمایندگان شوراهای اسلامی با مدیران دیدار داشته و آنان را از وظایف خود مطلع کنند.
مردانی تاکید کرد: در مواردی نیز که مدیران در حسن اجرای وظایف خود تعلل دارند با برگزاری جلساتی با حضور استاندار، موارد به مسئولان ارشد استانی اطلاع داده شده و مدیر مربوطه در این جلسات برای پاسخگویی حاضر شود.
وی با بیان اینکه سند آمایش سرزمین استان در حال تدوین است، ادامه داد: استاندار در نظر دارد مطالعه استان را به یک شرکت مشاور بومی واگذار کند تا تمامی ظرفیت هایی که نخبگان نیز بر آن توافق دارند را احصا کرده و مزیت های نسبی این منطقه را برای توسعه به طور شفاف مشخص کنند.
مردانی ادامه داد: از شوراهای اسلامی انتظار می رود در راستای حسن اجرای برنامه های این سند از بخشی نگری پرهیز کرده و مشکلات را به صورت جامع در نظر داشته باشند.
معاون استانداری چهارمحال و بختیاری در ادامه در پاسخ به گلایه رئیس شورای اسلامی استان و نماینده شورای اسلامی شهرستان کوهرنگ درباره اقدام شرکت آب منطقه ای برای حفر تونل های غیرمجاز و عدم تعیین حقابه مردم بخصوص در منطقه بیرگان بیان کرد: این طرحها از گذشته مجوز برای اجرا گرفته اما استانداری در این زمینه خود را مسئول دانسته و در حال پیگیری حل مشکلات این منطقه است.
مردانی افزود: احداث پاسگاه در بازفت که به عنوان یکی از ضروریات این منطقه نیز مطرح است از طریق مکاتبه با نیروی انتظامی پیگیری شده است، اما به دلیل اینکه جمعیت در این منطقه به حد نصاب نرسیده امکان راه اندازی پاسگاه ثابت وجود ندارد، اما برای کاهش درگیری و حل مناقشات، نیروی انتظامی در این مناطق مستقر می شود.
مردانی در پاسخ به درخواست نماینده شورای اسلامی شهرستان سامان در زمینه اختلاف بین این شهرستان و شهرستان بن مبنی بر ادعای مالکیت امامزاده بابا پیراحمد از سوی این شهرستان ها تاکید کرد: اختلاف در تقسیمات کشوری نباید به مردم کشیده شود، زیرا مشکلات اجتماعی، سیاسی و امنیتی پس از این اختلافات دامن گیر استان خواهد شد.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری چهارمحال و بختیاری نیز درباره درخواست نماینده شورای اسلامی شهرستان کیار مبنی بر برخورداری چهار شهرستان کیار، اردل، فارسان و کوهرنگ از تنها یک نماینده در مجلس شورای اسلامی با وجود پراکندی زیاد اظهار کرد: تفکیک حوزه های انتخابی به عنوان یک طرح در کمیسیون شوراهای کشور مطرح و در مجلس ارائه شده است.
مردانی افزود: براین اساس نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی باید پیگیر این موضوع برای افزایش تعداد نماینده های انتخابی استان باشند.
مردانی در این نشست درباره مشکل مدیریت سد کارون 4 نیز بیان کرد: رودخانه کارون به عنوان مرز بین شهرستان اردل و لرگان واقع شده اما مدیریت این سد متعلق به شهرستان اردل است.
نماینده شورای اسلامی شهرستان بروجن و نایب رئیس شورای اسلامی استان نیز در این نشست اظهار کرد: مسئولان، اعضای شوراهای اسلامی شهر، روستا و شهرستانی را نقطه مقابل خود می بینند و در نظارت برنامه های خود از ظرفیت آنان بهره نمی گیرند.
مجید نقنه با بیان اینکه آب و طرحهای انتقال بین حوضه ای یکی از مشکلات عدیده این استان است، تصریح کرد: مسئولان استانی در این زمینه همسو نیستند و اظهارات مشابهی ندارند.
وی بیان کرد: اطلاعات ضد و نقیض مسئولان و عدم پاسخگو بودن برخی مدیران مرتبط با این طرحها مردم را سر درگم کرده است.
نقنه از اقدام صدا و سیما مبنی بر سکوت رسانه ای درباره موضوع آب انتقاد کرد و افزود: اگر مصوبه شورای امنیت ملی ادعایی بر سکوت صدا و سیمای چهارمحال وبختیاری در ارتباط با آب است، چرا این مصوبه تنها دامن گیر این استان شده است.
عضو شورای اسلامی شهرستان شهرکرد نیز در این نشست از شوراها با عنوان پارلمان های محلی نام برد و افزود: برای ایجاد امنیت و رضایتمندی در جامعه باید حلقه واسط و ارتباطی بین مردم و مسئولان شکل گرفته و پایدار بماند.
فرهاد رئیسی دهکردی با تشریح مشکلات شهرکرد اظهار کرد: این شهر به عنوان مرکزیت استان، بار مسئولیت دیگر شهرستانها را نیز به دوش می کشد.
وی بیان کرد: این شهر علاوه بر ارائه خدمات شهری، به دلیل استقرار ادارات کل و ارگانهای مهم استان در حال ارائه خدمات به تمامی هم استانی هاست، اما این درحالی است که بودجه و درآمد زایی آن متناسب با حجم این خدمات نیست.
وی افزود: این شهر نماد استان است در حالی که بسیاری از بافت های قدیمی آن به دلیل نبود طرحهای مطلوب از بین رفته است.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 736006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =