در نشست کارگروه توسعه اقامتگاه‌های بوم گردی بندر کیاشهر، طرح‌های گردشگری و بوم گردی بخش بندر کیاشهر با حضور مدیران مربوط ودهیاران روستاهای گردشگری هدف موردبررسی قرار گرفت.

یه گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ بخشدار بندر کیاشهر هدف از برگزاری نشست کارگروه را توسعه اقامتگاه‌های بوم گردی در این بخش برشمرد و ضمن قدردانی از تصمیم‌های بسیار خوب و اثرگذار استاندار گیلان گفت: مطمئناً با نگاه ویژه استاندار گیلان و دقت نظر ایشان به امر گردشگری می‌تواند فقر استان گیلان که در زیر سر سبزی آن نهان شده است نجات پیدا کند.

مهندس حجت حاجی پور به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خدادادی بندر کیاشهر اشاره کرد و وجود پارک ملی بوجاق، پارک ساحلی و جنگلی، نوار ساحلی بندر کیاشهر را از مواهب الهی و بسیار زیبای این بخش برشمرد

وی اظهار کرد: وجود یکی از این ظرفیت‌ها ممتاز و بی‌نظیر بندر کیاشهر می‌تواند در راستای توسعه گردشگری و پویایی اقتصادی مردم و منطقه نقش مهمی را ایفا کند.

بخشدار بندر کیاشهر با توجه به فضاهای ایجادشده و سرمایه‌گذاری در بخش بوم گردی روستاهای هدف گفت: با توجه به سیاست‌های دولت و فراهم شدن تسهیلات کم‌بهره در بخش توسعه اقامتگاه‌های بوم گردی، دهیاران منطقه باید با ارائه طرح‌های پیشنهادی نهایت استفاده را از این فرصت ایجادشده ببرند

حاجی پور توسعه اقامتگاه‌های بوم گردی را یک کار فرهنگی و اثرگذار برشمرد و تصریح کرد: عواید گسترش فرهنگ گردشگری و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای اقامت مسافران و گردشگران درنهایت به مردم بر خواهد گشت.

بخشدار بندر کیاشهر توسعه گردشگری را در امر اشتغال‌زایی و کاهش بیکاری مؤثر دانست و افزود: توسعه اقامتگاه‌های بوم گردی باعث رونق اقتصادی و بهبود وضع معیشت مردم و منطقه خواهد بود.

حاجی پور ضمن درخواست پی گیری جدی دهیاران برای ارائه طرح بوم گردی روستایی خاطرنشان کرد: بر اساس سیاست‌های تعریف‌شده طرح‌های بوم گردی روستاهای هدف باید در یک بازده زمانی ابلاغ‌شده بررسی شود و باید از حداقل زمان حداکثر بهره را از این فرصت ببریم.

در این نشست دهیاران روستاهای هدف، با توجه به پتانسیل‌های روستاهای خود برای ایجاد و توسعه اقامتگاه‌های بوم گردی و چالش‌های فرا روی آن برای فراهم ساختن زیرساخت‌های لازم در روستاهای هدف و حمایت و همراهی مدیران ارشد شهرستانی و استانی گزارشی را ارائه دادند.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 746873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =