۰ نفر
۲۴ تیر ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۹

یکی از اصول احکام عقلی که دستورات دین هم به شکل های مختلف بر آن تأکید دارد اولویت شناسی و تشخیص مسائل مهم تر از مسائل مهم یا عادی و معمولی است.

انسان هاي موفق و جوامع سعادتمند آنها هستند كه به جاي مشغول شدن به مسايل پيش پاافتاده و كم اهميت به مشكلات جدي تر خود فكر كنند و به جاي سرگرم شدن به دغدغه هاي روزمره در انديشه تدبير و سامان بخشيدن به مسائل كلان و ريشه اي خود باشند.
هم شيطان درون و ابليس نفس به اين شيوه انسان را از راه راستي و درستي منحرف مي كند و به حاشيه هاي كم اهميت و بي ارزش مشغول مي سازد و هم شيطان هاي بيرون و قدرتهاي سياسي و اقتصادي از اين تمهيد براي غافل ساختن و غارت كردن و تحقق اهداف پليد خود استفاده مي كنند.

زمان طاغوت كه دين و ايمان مردم به غارت مي رفت و اجانب بر سرنوشت كشور حاكم بودند، سرگرمي بسياري از مؤمنان آرم حسينيه ارشاد بود و كتاب شهيد جاويد! و بيداردل آگاه فكري چون امام خميني نهيب مي زد كه به هوش باشيد اينها توطئه است براي اين كه سرگرمتان كنند!

اكنون نيز همان توطئه ها به شكل هاي گوناگون وجود دارد و رهبر هوشيار و فرزانه انقلاب همواره بانگ بيدارباش سر مي دهند و از تهديد و خطر دشمن سخن مي گويند اما همچنان بسياري از ما سرگرم مسائل كوچك هستيم.

نگراني هاي بزرگ و مشكلات جدي اي كه پاي بست خانه را ويران مي كند نمي بينيم و بر سر نقش ايوان دعوا و ستيزه مي كنيم و غافليم كه چه مسائل بنيادين و اساسي در پيش روي همه ماست!

از مشكل بيكاري تا پايين آمدن سن اعتياد، از گسترش وحشتناك فساد و فحشا تا فروپاشي خانواده و بالارفتن روزانه آمار طلاق، از خشك شدن درياچه ها تا فرار مغزها، از شكاف روزافزون نسلي تا ساختار معيوب آموزش و مصيبت كنكور، از رباي بانكي و نزولخواري رسمي تا هزار و يك معضل خانمانسوز اجتماعي ديگر كه هر از چند گاه در قامت خبرهاي تلخي چون فاجعه قتل دختري هفت ساله يا شكنجه پسري هشت ساله به روي خط خبرها مي آيد و از گدازه هاي آتش زير خاكستر اخگري و جرقه اي نشان مي دهد.

دشمن خارجي از پشت ديوارها و آسيب هاي داخلي از درون خانه هر لحظه بيشتر و نزديكتر در كمين ما هستند اما مسائل و دغدغه هاي ما اين است كه مثلا سند خودرو بايد كجا ثبت شود يا مي شود اسم تلگرام و اينستاگرام را توي برنامه تلويزيون گفت يا نه ؟ آيا داخل خودرو حريم خصوصي هست يا نه و چرا برنامه خندوانه خط قرمزها را رد كرده است؟

مطمئن باشيد همان موقع كه ما گرفتار مسائل كوچك هستيم كساني به كارهاي بزرگي مشغولند و براي همين ترجيح مي دهند كه ما سرمان گرم باشد و نفهميم كه چه اتفاق هاي سهمگيني در حال رقم خوردن هستند!

منتشرشده در روزنامه خراسان/ کانال رسمی دکتر محمدرضا زائری:
https://telegram.me/morzaeri

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 686903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سیدمهدی A1 ۰۴:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۶
    0 0
    و وای بر آن روزی که کار از کار بگذرد