باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: معاون اول رییس جمهور با اشاره به جایگاه آفریقا در سیاست خارجی ایران بر ضرورت گسترش مناسبات در همه زمینه‌ها با کشور تونس تاکید کرد.

 اسحاق جهانگیری عصر امروز پنجشنبه در مسیر سفر به بولیوی برای شركت در چهارمین نشست سران مجمع كشورهای صادركننده گاز، در توقفی كوتاه در تونس، با اشاره به مشتركات تاریخی، فرهنگی و سیاسی دو كشور، تصریح كرد: دو كشور باید در چارچوب كمیسیون همكاریهای مشترك، از تمام ظرفیت های موجود برای توسعه مناسبات بهره گیرند.

معاون اول رییس جمهور در دیدار (صبری باشطبجی) قائم مقام وزیر خارجه تونس، با اشاره به آمادگی ایران برای انتقال دانش و تجربیات علمی و تكنولوژی به تونس، خاطرنشان كرد: جمهوری اسلامی ایران همواره در مشكلات در كنار دولت و ملت تونس بوده است.

جهانگیری همچنین با اشاره به وجود برخی تهدیدات گروههای ترویستی نظیر داعش در كشورهای اسلامی و از جمله تونس، تصریح كرد: با توجه به شكست داعش در عراق و سوریه، باید با همكاری و هم افزایی اجازه ندهیم كه آفریقا به پایگاهی برای گروههای افراطی تبدیل شود.

قائم مقام وزیر خارجه تونس نیز در این دیدار با اشاره به علاقه مندی كشورش برای توسعه مناسبات با ایران، خواستار برگزاری هرچه سریعتر كمیسیون همكاریهای دو كشور شد.

وی با تشریح اوضاع امنیتی كشورهای شمال آفریقا و تلاش گروههای تروریستی برای فعالیت در این منطقه، برنامه ها و اقدامات كشورش برای مقابله با این تهدیدات را خاطرنشان ساخت.

292112

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 730413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =