ایرنا نوشت: محمد عبدالله فرماجو رئیس جمهوری سومالی درپی حمله گروه تروریستی الشباب به نظامیان این کشور و کشته شدن بیش از 38 تن در روز پنجشنبه تاکید کرد که ارتش پاسخ جنایت الشباب را خواهد داد و این گروه را نابود خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری 'الصومال الیوم' رئیس جمهوری سومالی، این حمله را شدیدا محکوم و آن را وحشیانه توصیف کرد و قول داد عناصر این سازمان تندرو را در هرجایی که پنهان شده باشند، مورد پیگرد قرار دهد و در برخورد با آن ها هیچ گونه کوتاهی نکند.
تروریست های الشباب صبح روز پنجشنبه،حمله ای سخت به نیروهای نظامی سومالی در منطقه کوهستانی ' اف اراو' واقع در ایالت بونت لانت انجام دادند و حدود 38 نظامی را کشته و ده ها تن دیگر را زخمی کردند.

الشباب ادعا کرده است در این حمله 61 نظامی دولتی را کشته و 15 دستگاه از خودروهای نظامی ارتش را به غنیمت گرفته است.
کارشناسان می گویند الشباب که از جمله گروه های طرفدار سازمان تروریستی القاعده است، سعی در تقویت حضور و نفوذ نظامی خود در مناطق کوهستانی و ساحلی دارد تا از این طریق بتواند از طریق دریا با جهان خارج در ارتباط باشد و فعالیت داخلی و خارجی خود را افزایش دهد.

سومالی بیش از دو دهه است که درگیر گروه های مسلح و شبه نظامی است.
الشباب که از سال 2007 برای براندازی دولت سومالی می جنگد، در سال 2011 کنترل پایتخت و چند پایگاه دیگر خود همچون شهر افجویی را از دست داد.

الشباب از سال 2012 بخشی از شبکه تروریستی القاعده شده ‌است. این گروه در گذشته٬ بخش هایی از مرکز و جنوب سومالی را در کنترل داشت، اما در سال 2015 شهرهای بزرگ این کشور را از دست داد و اکنون تنها چند منطقه روستایی را در تصرف خود دارد.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 674632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =