ایسنا نوشت: سومین کنگره ملی سربازان صلح همزمان با زادروز امیر سرتیپ احمد دادبین و رونمایی از «صلح کارت»، در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد.

سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی در کنگره ملی سربازان صلح، بیان کرد: «انقلاب اسلامی ایران بالنده‌تر از روزهای آغازین مسیر خود را در دنیا و منطقه که بسیار حساس و پرآشوب است دنبال می کند. سختی‌ها همچنان با پیچیدگی‌های خاص خودشان ادامه دارند،‌ اما مسیر گم نشده است چرا که خون شهدا پایمال نشده و جمهوری اسلامی ایران نیز با اقتدار و صلابت مسیر خود را طی می‌کند.»

او افزود: «تلاش کهن سربازان عزیز انقلاب اسلامی بی‌ثمر نمانده است و رهروان بسیاری ادامه دهنده مسیر آنها هستند. آنچه که برای ادامه این راه چیزی جز خیر و برکت را به همراه ندارد، توکل به خدا و آموزه‌های دینی است. کسی که در مسیر توکل به خدا باشد، از کسی جز خداوند نمی‌ترسد.»

وزیر بهداشت با اشاره به موضوع وحدت و همبستگی، یادآور شد: «اگر می‌خواهیم مشکلات حل شود، باید تعهد سیاسی برای رفع آنها داشته باشیم. این که هر قوه بگوید من مستقل هستم،‌ درست جور درنمی‌آید چرا که هر یک از افراد،‌ سازمان‌ها و نهادها باید دغدغه‌شان مشکلات مردم باشد. اگر می‌خواهیم اقتصاد مقاومتی شکل بگیرد همه باید کار کنیم. همچنین ساماندهی اعتیاد،‌ اشتغال‌زایی و کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز از این موضوع جداناپذیر است. ما باید همگی یک مسیر را طی کنیم.»

قاضی‌زاده‌هاشمی،‌ خاطرنشان کرد: «در قانون اساسی ما، رهبر انقلاب و پیش از آن امام خمینی (ره) حضور داشته‌اند. همین موضوع سبب می‌شود مشکلات را با کمک یکدیگر حل کنیم. خانواده‌های شهدا،‌ ما را سر کار آورده‌اند بنابراین باید خودبینی‌ها و خودخواهی‌ها را کنار بگذاریم.»

وزیر بهداشت در پایان سخنان خود،‌ تاکید کرد: «رفاه با جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های اسلامی منافاتی ندارد، ما نباید قول‌های خود را فراموش کنیم. آنطور که در چشم انداز 20 ساله در نظر گرفته شده است،‌ ما باید قدرت منطقه‌ای در هر زمینه‌ای باشیم، بنابراین بهتر است قدر فرصت‌ها را بدانیم.»

در بخشی از این کنگره،سرهنگ قاسم رحیمی مدیرعامل خانه سربازان صلح ایران در سخنانی گفت: «قرار بود این کنگره در ایام ماه مبارک رمضان برگزار شود، اما با توجه به حمله تروریستی انجام شده در تهران، این مراسم به وقت دیگری موکول شد. خوشبختانه این کنگره اکنون هم زمان با زادروز امیر سرتیپ احمد دادبین فرمانده اسبق نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.»

او خاطرنشان کرد: «نسل امروز ما باید با مباحث مرتبط با دفاع مقدس آشنا شود چرا که همه برای دفاع از صلح و امنیت جنگیدیم. یکی از اهداف برگزاری این همایش نیز قدردانی از کهن سربازان وطن است. همچنین ما باید با حفظ و تقویت گفتمان صلح حافظ امنیت در کشور و منطقه‌مان باشیم. یکی دیگر از اهداف خانه سربازان صلح ایران،‌ تکریم منادیان صلح گستر است.»

رحیمی یادآور شد: «خانه سربازان صلح سه هدف اساسی را در راستای وصول منافع ملی در نظر دارد که از جمله آنها می‌توانیم به تکریم مدافعان امنیت و تمامیت ارضی کشور، تجلیل از منادیان صلح با هدف تقویت گفتمان صلح گستر و تقویت انسجام ملی و وحدت کشور با برنامه ریزی فرهنگی با در نظر گرفتن همه آحاد،‌ اقشار و پیروان سایر ادیان.

در بخش پایانی این مراسم از صلح کارت و تمبر گرامیداشت امیرسرتیپ احمد دادبین رونمایی شد. همچنین جمعی از کهنه سربازان وطن با حضور امیر سرتیپ احمد دادبین،‌ امیر سرتیپ ابراهیم گلفام رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش، سردار آجرلو و جمع دیگری از فرماندهان و مسئولین کشوری تقدیر شدند.

57243

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 683840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =