مدیر کل تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت : ۹۳ هزار بیمه شده اصلی و بیش از ۳۰۰ هزار بیمه شده اصلی و تبعی در استان وجود دارد که در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴ تعداد بیمه شده‌ها هشت درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یاسوج،عباس نورمحمدی روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: ۴۳ درصد از جمعیت این استان زیر پوشش خدمات مختلف تأمین اجتماعی قرار دارند.

نورمحمدی گفت:طبق آمار سازمان تأمین اجتماعی هم اکنون افزون بر ۵۳ درصد از جمعیت کشور زیر پوشش حمایتی سازمان تأمین اجتماعی است که این رقم در کهگیلویه و بویراحمد ۱۰ درصد کمتر از نرخ کشوری است.

وی افزود: در استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۱ هزار مستمری‌بگیر تأمین اجتماعی ساکن وجود دارد و سال گذشته ماهیانه ۲۵۰ میلیارد ریال برای ارائه خدمت به این افراد در بخش‌های مختلف هزینه شد.

مدیرکل تأمین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد افزود: ۴۹۲ نفر از کارگران این استان که بنا به هر دلیلی از کار بیکار شده‌اند هم اکنون از سازمان تأمین اجتماعی بیمه بیکاری دریافت می‌کنند.

نورمحمدی در ادامه از کارفرمایان خواست نسبت به پرداخت حق بیمه شدگان خود اقدام کنند. وی اظهار داشت: تأمین اجتماعی برای تقسیط بدهی بیمه کارفرمایان بخش خصوصی آمادگی دارد و این موضوع، بارها اعلام و در دولت یازدهم جرائم کارفرمایان برای اولین بار بخشیده شده است.

نورمحمدی تصریح کرد: اینکه دانشگاه علوم پزشکی بیماران دارای بیمه تأمین اجتماعی را به دلیل بدهی ویزیت نکند پذیرفتنی نیست و این برای مجموعه تأمین اجتماعی نگران کننده است.

مدیرکل تأمین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح کشوری اس.اس.ام در این استان با هدف ثبت هویتی تمام بیمه شدگان اصلی و تبعی اجرایی و با این شرایط در صورتی فردی از بیمه شدگان اصلی و تبعی در آینده بخواهد شاغل شود نیاز به نام نویسی در تأمین اجتماعی ندارند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 685032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =