خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی در سالجاری افزایش خواهد یافت

فرماندار همدان گفت: در مراسم اربعین امسال ما باید برای پذیرایی از زائران حسینی در دو مرحله رفت و برگشت آمادگی داشته و بیشتر توان خود را معطوف زمان برگشت زائران کنیم چرا که معمولا ایستگاه‌ها برچیده شده و این افراد نیز خسته هستند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از همدان ؛ علی تعالی، که در جمع اعضای ستاد اربعین استان همدان سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افزود: در پذیرایی از زوار اربعین حسینی عمدتا مردم همدان وارد عرصه خدمت‌رسانی شده‌اند که این موضوع سبب استفاده از ظرفیت‌های موجود و نهادینه شدن این امردر جامعه شده است.

وی خاطرنشان کرد: همانگونه که زوار اربعین حسینی در کشور عراق مورد تکریم و احترام مردم آنجا قرار می‌گیرند ما نیز باید سطح خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی را هرسال بهتر از سال گذشته کنیم تا میزان رضایت‌مندی مردم در این باره افزایش یابد.

فرماندار همدان یادآور شد: سال گذشته زوار در بخش بهداشت و درمان گلایه‌مند بودند و پزشکی قانونی نیز تنها دارای یک شیفت کاری بود که امسال باید ضمن برطرف کردن مشکلات قبلی، برای نهادهایی مانند پزشکی قانونی شیفت‌های شبانه روزی تعریف شود.

تعالی با تاکید برلزوم جلوگیری از سوء استفاده برخی افراد از شرایط به وجود آمده اظهار داشت: برخی از مغازه‌داران از حضور گسترده زائران اربعین حسینی در استان سوء استفاده کرده و قیمت اجناس را افزایش می‌دهند که همین امر سبب نارضایتی زوار شده بود پس باید نظارت براین بخش افزایش یابد.

وی گفت: در بخش راه‌اندازی موکب‌ها نیز با توجه به شرایط شهرستان همدان معتقدیم نباید موکب‌ها کاهش یابد چرا که سال گذشته تعداد مراجعات زائران در همدان و برخی مناطق بالا بوده و با کمک اداره کل اوقاف توانستیم به زائران خدمت‌رسانی کنیم.

 

حجت الاسلام کاروند، مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان نیز در این جلسه با اعلام اینکه این استان آمادگی پذیرایی از 5 هزار نفر از زائران اربعین را در مرز خسروی دارد تاکید کرد: این نهاد آمادگی دارد تا در کربلا معلی، مرز خسروی و استان همدان به زائران اربعین حسینی خدمت‌رسانی کند.

وی افزود: در اربعین امسال ما آمادگی اطعام 10 هزار نفر در روز را داریم کما اینکه در سال گذشته نیز روزانه از 15 هزار نفر از زوار اربعین حسینی از محل موقوفات پذیرایی کردیم.

کاروند تصریح کرد: ما آمادگی داریم امسال نیز از 5 هزار زائر حسینی در مرز خسروی پذیرایی کنیم اما اسکان این افراد منوط به مهیا شدن زیرساخت‌ها در این منطقه و همکاری برخی نهادها است.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 687137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =