ایرنا نوشت:سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام با بیان اینکه روند واگذاری طرح های عمرانی به بخش خصوصی در راستای اقتصاد مقاومتی در این استان کند است گفت: این در حالی است که تا پایان سال باید 70 طرح عمرانی به بخش غیردولتی واگذار شود.

 رحمت اله قیصوری روز یکشنبه در نشست واگذاری طرح های عمرانی به بخش خصوصی اظهار کرد: سال گذشته با وجود فعالیت مناسب تر دستگاه ها نسبت به امسال از مجموع 40 پروژه که برای واگذاری به بخش خصوصی شناسایی شده بود تنها چهار پروژه به بخش خصوصی واگذار شده است.
وی با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه سالانه حدود 80 پروژه سهم استان در واگذاری طرح های عمرانی به بخش غیر دولتی است، یادآور شد: دستگاه های اجرایی استان باید در این راستا کارگروه واگذاری به ریاست بالاترین مقام اجرایی و عضویت نمایندگان استاندار، امور اقتصادی و دارایی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی تشکیل دهند که تا کنون در این زمینه هیچگونه اقدامی انجام نشده است.
سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام گفت: واگذاری 67 پروژه به بخش خصوصی به هیچ عنوان کار ساده ای نیست و تمامی دستگاه هایی اجرایی باید برنامه ریزی و تلاش خود را در این زمینه هر چه سریعتر آغاز کنند.
قیصوری اضافه کرد: دستگاه ها اگر در زمینه واگذاری طرح های عمرانی مشکلات و موانع خاصی دارند می توانند دلایل توجیهی خود را اعلام کنند در غیر اینصورت باید لیست طرح های قابل واگذاری را تهیه کرده و به فراخوان عمومی بگذارند.
وی یادآور شد: هیچکدام از دستگاه ها اجازه شروع پروژه های جدید را ندارند و ابتدا باید برای واگذاری طرح ها به بخش خصوصی فراخوان بدهند و در صورت نبود سرمایه گذار متقاضی مجاز به انجام آنها هستند.
وی با بیان اینکه با توجه به محدودیت منابع کشور، دولت تصمیم گرفته است در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی از تمامی ظرفیت ها و منابع موجود استفاده کند، تاکید کرد: منابع کشور تنها در دست دولت نیست و بخش خصوصی نیز دارای منابع و ظرفیت عظیمی است که باید در راستای رشد و پیشرفت کشور بکار گرفته شود.
به گزارش ایرنا، در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی دولت موظف است در طول برنامه ششم توسعه سالانه سه هزار طرح نیمه تمام یا آماده بهره برداری را به بخش خصوصی واگذار کند که سهم این استان سالانه دست کم 67 پروژه است.
این در حالیست که استان ایلام از وجود بخش خصوصی قدرتمند و سرمایه گذاران با توان مالی مناسب بی بهره است و در نظر گرفتن مشوق های ویژه برای سرمایه گذاران بخش خصوصی در این استان همواره مورد درخواست مسئولان استان بوده است.
بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95، جمعیت این استان 580 هزار و 158 نفر معادل 73 صدم درصد جمعیت کل کشور رتبه آخر میزان جمعیت را در میان استان ها دارد.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 687439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =