درخصوص قتل جانسوز دختر پارس آبادی

دکتر علیرضا سفیدچیان متخصص اعصاب و روان و مدرس دانشگاه علوم پزشکی بابل بجهت روانشناختی ، در خصوص مسئله قتل جانسوز دختر پارس آبادی توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین از بابل ، دکتر سفیدچیان گفت: ناهنجاری های رفتاری و جنسی، بر اساس مبانی علمی تبیین و توضیح خود را دارد و مرجع تشخیص و درمان این دسته از اختلالات و بیماریها بطور روشن در حوزه روانپزشکی مشخص و معلوم است.
مدرس دانشگاه علوم پزشکی بابل ادامه داد: متاسفانه در کشور، شاهد عادت و رویه ای بشدت غلط و تنش زا هستیم! بطوری که حادثه ای ناگوار اتفاق می افتد و بسیار سریع سیاسی و رسانه ای می شود و با سرعت نور در دنیای مجازی منتشر می گردد.
وی با اشاره به اینکه با انواع تحلیل ها، دست نوشته ها، مرثیه سرایی ها، هشتک ها، عکس نوشته ها و... مواجه هستیم، گفت: که عموم این مطالب؛ غلط، احساسی، هیجان مدارانه، توهم آلود، غیرعلمی و آسیب زاست و تنها سوار بر موج ضایعه عالم و آدم را در می نوردد و با روند "بحران در بحران" ابتدا خانواده داغدار و بعد هم ملت را دوچندان دچار پریشانی، بدگمانی، ترس و دلهره ی بیشتر و آسیب های روحی و روانی(بعضاً جبران ناپذیر) می سازد.
این روانپزشک بیان داشت: بمباران تحریک جنسی در جامعه و سهولت روابط در خارج از ضوابط مشروع، و از طرفی این نیاز سیری ناپذیر، در بیان یکی از علل مهم طغیان مکرر مسائل جنسی، اهمیت ویژه دارد.
وی هشدار داد: به دلایل متعدد اختلالات روانپزشکی در کشور ما رو به افزایش است! و لذا هر روز شاهد حوادثی مشابه با ابعادی مختلف هستیم که شاهد رسانه ای شدن یکی از آنها هستیم.
این متخصص ادامه داد: شناخت، تشخیص، درمان و کنترل ناهنجاری های رفتاری و جنسی یک "مدیریت تخصصی" است که حاکمیت باید با نظر کارشناسان خبره این فن، برای جلوگیری و تقلیل آسیب های مرتبط، برای آن برنامه عملیاتی مناسب و اجرایی داشته باشد.
وی اظهار داشت: مدیریت اخبار و شایعات در این مواقع، به موازات رسیدگی سریع به موضوع، یک اصل است و لذا باید برای حفظ آرامش عمومی با اطلاع رسانی بموقع، صحیح و از مجاری مناسب اقدام کرد.
دکتر سفیدچیان با ذکر این نکته که باید مراقب حریم خصوصی خانواده های درگیر ماجرا باشیم، گفت: ارتقاء دانش، بینش و مهارتهای رفتاری و زندگی در حوزه روان و رفتار (بویژه تربیت جنسی) بصورت آموزش چهره به چهره برای کودکان، خانواده ها و سایر گروه های در معرض خطر؛ منطبق با آموزه های دینی، فرهنگی و بومی منطقه؛ توسط کارشناسان مجرب و آموزش دیده ، انجام پذیرد تا از اتفاقاتی چون حادثه تلخ قتل آتنا اصلانی جلوگیری گردد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 687900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =