ایسنا نوشت: جانشین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: برای حفظ امنیت کشور با احدی شوخی نداریم و جواب ترقه را با موشک می‌دهیم.

امیرسرتیپ سیدعبدالرحیم موسوی در یادواره شهدای اطلاعات عملیات قرارگاه منطقه‌ای نجف اشرف نیروی زمینی سپاه پاسداران که امروز(چهارم مرداد) در تالار انتظار کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: امروز دنیا تا حد بسیار زیادی فهمیده که ما بر سر دین خود با هیچ کس معامله نمی‌کنیم و از آرمان های خود سر سوزنی کوتاه نمی‌آییم. دشمنان باید بدانند که دشمن برای ما دشمن است و فرقی نمی کند چهار نفر تروریسم باشند، یا یک کشور.

موسوی بیان کرد: دشمنان انقلاب هر روز توطئه‌های جدیدی را علیه اسلام و انقلاب طراحی کرده و گاه با صراحت و پررویی و گاه تلویحی تلاش کرده اند به انقلاب لطمه وارد کنند، اما هر یک از این حوادث ملت ما را آبدیده تر و سربلندتر کرده و خواهد کرد.

جانشین ستاد کل نیروهای مسلح یادآور شد: ابرقدرت‌ها در محاسبات خود ابرقدرت هستند، اما در محاسبات ما هیچ قدرتی بالاتر از خداوند نیست و از هیچ قدرت ظاهری واهمه نداریم.

این فرمانده ارشد نظامی عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران به جهانیان ثابت خواهد کرد که می توان پنجه در پنجه به اصطلاح خودشان ابرقدرت ها انداخته و این ملت سرانجام آمریکای جهانخوار را در اریکه قدرت خود سرکوب خواهد کرد.

وی با بیان اینکه نیروهای مسلح در آمادگی کامل به سر می‌برند و کوچکترین نگرانی وجود ندارد، تاکید کرد: فرزندان ایران اسلامی با تمام قوا از مرزهای کشور حراست خواهند کرد، اما باید توجه داشت که تهدیدات دشمن همه جانبه بوده و فقط ابعاد نظامی را شامل نمی‌شود و ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی و حتی زیست محیطی و... را شامل می‌شود که مقابله با آنها هوشیاری همه مردم را می‌طلبد.

جانشین ستاد کل نیروهای مسلح سپس با اشاره به دریده شدن پرده نفاق سعودی‌ها، عنوان کرد: از روز اول پیروزی انقلاب می گفتیم سعودی ها و صهیونیست ها دستشان در یک کاسه است و امروز برای همگان محرز شده که سعودی ها خائن‌الحرمین هستند و هیچ فرقی با تروریست‌ها ندارند.

موسوی تاکید کرد: اگر نیروهای اطلاعات عملیات نبودند شاید در خیلی از عملیات های دفاع مقدس موفقیت حاصل نمی شد، چراکه حتی با داشتن بهترین تجهیزات هم در صورتی که اطلاعات دقیقی از منطقه در اختیار نباشد، موفقیت به دست نخواهد آمد.

موسوی ادامه داد: به عنوان مثال اگر در حمله موشکی ایران علیه مواضع داعش در دیر الزور سوریه اهداف توسط سپاه قدس در اختیار نیروهای هوافضا قرار نگرفته بود، قطعا آنها در این عملیات موفق نمی شدند و این مسئله اهمیت کار نیروهای اطلاعات عملیات را نشان می‌دهد.

موسوی با تاکید بر اینکه امروز تمامی نقاط حساس تحت اشراف اطلاعاتی قرار دارد، عنوان کرد: این توانایی نشات گرفته از اقتدار و اعتماد به نفس نیروهای مسلح است.

جانشین ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه اشاره ای هم به رمز ماندگاری سالهای دفاع مقدس داشت و اظهار کرد: طبیعت حوادث بگونه ای است که هرچه از آنها دورتر می شویم کمرنگ‌تر و زوایای آنها از ذهن افراد دورتر می‌شود، اما این اتفاق در مورد برخی از وقایع همچون واقعه عاشورا برعکس بوده و با گذشت زمان چهره درخشان‌تری از خود را نشان می‌دهند که سالهای دفاع مقدس و شهدای آن سالها نیز از جنس همین وقایع هستند.

موسوی یادآور شد: شاید عصر عاشورا حتی خوشبین ترین آدم ها هم تصور نمی کردند عاشورا اینگونه به چراغ هدایت همه آزادگان دنیا برای همیشه تبدیل شود.

تشکیل ۲۱ تیپ هجومی در نیروی زمینی ارتش

همچنین تسنیم نوشت: امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش در هفتمین جشنواره مالک اشتر که در ستاد نزاجا برگزار شد، با اشاره به این که یک تحول بزرگ در نیروی زمینی جاری و ساری شده است، اظهار داشت: براساس اوامر فرماندهی معظم کل قوا (مد ظله العالی) که در حکم بنده بر دو قید تهاجم و تحرک در رابطه با فعالیت‌های نیروی زمینی تاکید فرمودند، در نیروی زمینی تعداد 21 تیپ متحرک هجومی ایجاد شده و دیگر تیپ پیاده به معنا و مفهوم قدیم آن وجود ندارد بلکه تمامی تیپ‌ها هجومی و متحرک شده‌اند.

وی همچنین از تشکیل یگان‌های واکنش سریع ویژه و مخصوص در نزاجا خبر داد و افزود: تمامی یگان‌های نزاجا دچار تحول ساختاری شده‌اند که این تغییر رویکرد، بر اساس منویات مقام عظمای ولایت صورت گرفته است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با تاکید بر این که نیروی زمینی آمادگی دارد در صورت نگاه چپ دشمنان به مرزهای این کشور در کسری از ثانیه پوزه دشمنان قسم خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به خاک بمالد، تصریح کرد: امروز نیروهای مسلح کشور در سایه رهبری داهیانه مقام معظم رهبری (حفظه الله) در اوج اقتدار، صلابت و بالندگی قرار دارند و به صورت شبانه روزی از مرزهای کشور حراست می‌کنند.

امیرحیدری با بیان این که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران نه تنها غمخوار ملت‌های ضعیف و مظلوم جهان هستند بلکه از آن‌ها نیز دفاع می‌کنند، گفت: ملت‌های مظلوم و مستضعف جهان به خصوص ملل اسلامی مورد حمایت ایران اسلامی قرار دارند.

وی در ادامه با اشاره به این که اشراف کلی حلقه اتصال فرماندهی کل قوا و یگان‌های نزاجا است، افزود: اشراف کلی برای نیروی زمینی به مثابه فروع دین است و در نیروی زمینی بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری (مد ظه العالی) اشراف نه یک کلمه زیاد و نه یک کلمه کم و دقیقا همان چیزی که از سوی مقام معظم رهبری (حفظه الله) ابلاغ شده، در یگان‌های نزاجا اجرایی شده و یک وضعیت واقعی و کامل از نیروی زمینی خدمت معظم له تقدیم شده است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: توجه به مقوله اشراف در نیروی زمینی ارتش مورد تاکید ویژه قرار گرفته و کلیه یگان‌های این نیرو از طریق اشراف فرماندهی ستاد نزاجا مورد رصد قرار گرفته و نقاط ضعف و قوت یگان‌های تابعه شناسایی شده و بر اساس این موارد برای آینده برنامه ریزی صورت می‌گیرد.

در پایان هفتمین جشنواره مالک اشتر نیروی زمینی ارتش از فرماندهان موفق و برتر این نیرو با اهداء لوح تجلیل به عمل آمد.

 

 

29216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 690878

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =