ایسنا نوشت: فرماندار ارومیه گفت: شهرستان ارومیه ۲۷۰هزار نفر حاشیه نشین دارد.

عباس حسن خانی در جلسه شورای اداری ارومیه با اشاره به اشكلات و ایرادات در روشهای اجرایی انتخابات كشور افزود: اگرچه تخلفات جزیی در انتخابات اخیر رخ داده ولی انتخابات در سلامت كامل با حضور بیش از ۵۱۰ هزار نفر واجد شرایط درشهرستان ارومیه برگزار شد.

وی با بیان اینكه در انتخابات شوراهای شهر و روستای شهرستان ارومیه ۴۷۸ هزار و ۵۰۲ نفر شركت كردند گفت: از این تعداد ۲هزار و ۵۱ نفر منتخب اصلی و علی البدل در شوراها انتخاب شده كه ظرفیت بسیار خوبی در توسعه شهر است.

حسنخانی اظهار كرد: از ۴۱۴روستای برگزار كننده انتخابات اخیر آرای ۵روستا باطل شده است.

وی گفت: نقش انتخابات درگردش قدرت بین گروهها و جریانات سیاسی و نخبگان بی بدیل بوده و فرصتی برای رقابتی سالم بین جریان های مختلف سیاسی را برای رشد و پویایی جامعه فراهم میكند.

فرماندار ارومیه نقش رهبری را بعنوان سكان دار اصلی و ركن اساسی حاكمیت برشمرد و اظهار كرد: نقش رهبری در ایجاد تعادل و عدالت در بین گروهها و جریانهای سیاسی بسیار موثر است.

حسنخانی با اشاره به اولویت ها و مشكلات اساسی شهرستان ارومیه اظهار كرد: اشتغال،مدیریت منابع آب، حاشیه نشینی از عمده مشكلات شهرستان بوده كه باید كلیه برنامه ریزی های دستگاه های اجرایی براساس این مشكلات انجام شود.

فرماندار ارومیه با بیان اینكه نباید هیچ فرصتی را برای ایجاد اشتغال نباید ازدست داد تصریح كرد: اشتغال دغدغه مهم كشور و شهرستان بوده كه باید دراین راستا شورای سیاست گذاری اشتغال در محلات مختلف ایجاد شود.

وی مسأله آب را از مهمترین مسایل داخلی و بین المللی دانست و گفت: برخی از كشورهای همسایه با احداث سد به نقض حقوق بین المللی محیط زیست و به ضرر كشور پرداختند.

حسنخانی حاشه نشینی را از چالش های عمده شهرستان ارومیه دانست و با اشاره به ۲۷۰هزار نفر جمعیت حاشیه نشین در شهرستان ارومیه افزود: كلیه نهادها و متولیان با گسیل امكانات در حل مسایل اموزشی و پرورشی،فرهنگی،اجتماعی ،بهداشتی و خدمات زیربنایی در حاشیه های شهر تلاش كنند.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 690914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =