«خبرجنوب» نوشت: رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد گفت: دانشگاه آزاد شیراز باید به حوزه علوم انسانی ورود کند.

علی اکبر ولایتی در مراسم معرفی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی فارس در شیراز با بیان این که دانشگاه باید عالم پرور و انسان ساز باشد افزود: هنر و علم در این سرزمین ریشه چندین هزار ساله دارد و مردم این دیار این ظرفیت را دارند چرا که در هر گوشه از کشور می توان نمودی از فرهنگ، هنر و تمدن را مشاهده کرد.
وی با بیان این که دانشگاه آزاد محلی است تا بتوان در آن آرمان های نظام را در حوزه آموزش عالی محقق کرد ادامه داد: راه پیشرفت در علم و دانشگاه است و دانشگاه ها باید بر اساس توانمندی هر منطقه مدیریت شوند.
رئیس هیات موسس دانشگاه آزاد با تاکید بر این که استان فارس و شهرستان شیراز نقش مهمی در فرهنگ و ادب ایران زمین دارند، بیان کرد: با توجه به سابقه علمی و فرهنگی فارس، توقع از دانشگاه آزاد این استان بیشتر است تا با ورود به حوزه علوم انسانی دنباله رو سعدی و ملاصدرا باشند.
ولایتی اضافه کرد: اگر ارکان خمسه شعر و ادب فارسی را در نظر بگیریم، دو پنجم آن سهم شیراز است که این مهم جایگاه شیراز در کشور را نشان می دهد.
وی ادامه داد: دانشگاه شیراز در کشور در حوزه پزشکی حرف اول را می زند و توقع ما از دانشگاه آزاد این شهر نیز این است که همانند دانشگاه شیراز عمل کند و سرآمد باشد.
رئیس هیات امنای دانشگاه شیراز در ادامه با اشاره به این که اقتصاد مقاومتی جز در سایه اقتصاد دانش بنیان محقق نمی شود گفت: اگر در حوزه پژوهش کار مفید انجام شود، می تواند رونق اقتصادی را به وجود آورد.
ولایتی بیان کرد: دانشگاه آزاد استان فارس باید با همت استادان در حوزه علم و فناوری پیش رود و منشاء اقتصاد دانش بنیان شود چرا که انتظار ما از دانشگاه آزاد فارس با توجه به ظرفیت های بزرگ استان این است که در مباحث علوم انسانی، پزشکی و عشایر ورود کند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 709154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =