ایرنا به نقل از دبیر کل اتاق تعاون ایران نوشت:سال 1389 برای ایجاد یک شغل باید 500 میلیون ریال سرمایه گذاری می کردیم اما امروز این میزان به 2 میلیارد ریال افزایش یافته است.

ماشالله عظیمی امروز (سه شنبه) در همایش تخصصی «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال فرش دستباف» که در مجموعه تلاش برگزار شد، افزود: در صورتی که بخواهیم سالیانه حدود یک میلیون شغل ایجاد کنیم با چنین سرمایه گذاری دستکم به 70درصد بودجه کل کشور نیاز داریم؛ در حالی که درآمدهای نفتی کشور حدود 49میلیارد دلار است.

وی ادامه داد: پارسال 1200هزار میلیارد ریال درآمد مالیاتی داشتیم که همه آن برای پرداخت حقوق صرف شد و کمتر از 10درصد برای زیرساخت ها تخصیص یافت.

بررسی وضع اقتصادی ژاپن

دبیر کل اتاق تعاون ایران گفت: از سال 2006 میلادی همه کشورها به سوی فعالیت های اقتصادی که دارای ابعاد اجتماعی است، حرکت کرده اند.

وی افزود: دولت ژاپن برای هدف های توسعه ای و رواج فرهنگ بومی یارانه تخصیص می دهد.

عظیمی گردش مالی اتحادیه کشاورزی ژاپن در سال 2016 میلادی را 58 میلیارد و 800 میلیون دلار عنوان کرد و گفت: این میزان حتی از درآمدهای نفتی ایران بیشتر است.

این مسوول بیان داشت: دولت این کشور با هدف حمایت از کار و اشتغال و تولید در صندوق های خطر پذیر دخالت می کند.

عظیمی ادامه داد: هزینه تولید هر کیلوگرم برنج ژاپن 9.5دلار تمام می شود؛ در حالی که میانگین جهانی 1.5دلار است. این کشور به دلیل آنکه عضو سازمان جهانی تجارت است مجبور است برنج وارد کند که واردات خود را به کشورهای فقیر کمک می کند و مردم ژاپن برنج 9.5 دلاری تولید خود را استفاده می کنند.

عظیمی تاکید کرد بازارسازی مهمتر از بازاریابی است. از این رو، باید بین مصرف کنندگان میل مصرف ایجاد کنیم.

سه مشکل اصلی بنگاه های اقتصادی: تامین مالی، مقررات و مالیات

عظیمی گفت: در بررسی از 2800 بنگاه اقتصادی سه مشکل اصلی آنها تامین مالی، پیچیدگی مقررات و روش های غیرمنصفانه اخذ مالیات عنوان شد.

«برای توسعه اشتغال باید نگاه صادراتی داشته باشیم و مسیر اقتصاد مقاومتی، مردم و تعاون است. با ایجاد اشتغال پایدار می توان اقتصاد مقاومتی را به اقتصاد مداومتی تبدیل کرد»

وی فرش را کالای فرهنگی دانست و گفت: فرش هویت ایرانیان است.

به گفته وی، 280 نوع صنایع دستی در کشور داریم که 250 نوع آن در سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد (یونسکو) ثبت شده است.

صنعت فرش در کشور از صنایع اشتغالزا، ارزآور و همساز با مسائل زیست محیطی است.

صادارت فرش در چند سال گذشته به دنبال برقراری تحریم ها کند شده بود که خوشبختانه با اجرای برجام اکنون صادرات این کالا رونق گرفته است

رییس مرکز ملی فرش ایران امروز از رشد 13 درصدی صادرات فرش دستباف در نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: پارسال این میزان 395 میلیون دلار بود که نسبت به سال 1394 معادل 95 میلیون دلار افزایش داشت.

35224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 727565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =