رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تروریسم هنوز خاتمه پیدا نکرده است ، گفت که ماجراهای جدیدی در راه است و لازمه مقابله با آن تقویت همکاری‌های امنیتی میان ایران و روسیه است.

به گزارش خبرآنلاین علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با میخاییل امیلیانوف نایب رئیس مجلس روسیه در حاشیه دهمین مجمع عمومی مجمع مجالس آسیایی دیدار و گفت و گو کرد.

لاریجانی در این دیدار با اشاره به روابط ایران و روسیه در زمینه های مختلف گفت: سفر آقای پوتین به ایران سفر خوبی بود و در همان سفر تئوری اجلاس سه جانبه سوچی مطرح شد.

اهم اظهارات رئیس مجلس را به نقل از خبرگزاری ها بخوانید؛

*امیدواریم در این اجلاس تصمیم درستی برای حل سیاسی مسائل سوریه گرفته شود البته مسائل تروریسم خاتمه پیدا نکرده و باقیمانده آنها به دنبال ماجراهای جدیدی هستند که از این رو لازم است همکاری های امنیتی میان دو کشور تقویت شود.

* توسعه روابط پارلمانی باعث افزایش همکاری های اقتصادی می شود، ما به دنبال توسعه روابط تجاری هستیم که پیشنهاداتی نیز در این زمینه به دوما و فدراسیون روسیه داده شد و در حال حاضر نیز در ایران تمامی بخش ها علاقمند به همکاری با روسیه هستند.

نایب رئیس مجلس روسیه: آمریکا به‌دنبال تزلزل در منطقه است

میخاییل امیلیانوف نیز در این دیدار خطاب به رئیس مجلس وی را چهره شناخته شده ای در روسیه دانست و گفت: این ملاقات در برهه ای حساس صورت می گیرد چرا که در حال حاضر ملاقاتی نیز در سوچی در حال انجام است که به حل بحران های سوریه خواهد انجامید.

اهم اظهارات وی را بخوانید؛

*تصمیم داریم با همکاری به وجود آمده، تروریسم را به طور کامل در سوریه ریشه کن کنیم که در این میان همکاری ایران و روسیه بسیار برجسته است.

*ما آنهایی که به دنبال ایجاد تزلزل در ثبات منطقه هستند به خوبی می شناسیم که می خواهند منافع ایران و روسیه را نیز به خطر بیاندازند و آنها کسانی به جز سران آمریکا نیستند.

*معتقدیم می توانیم همکاری های تجاری و اقتصادی خود را با ایران افزایش دهیم، علیرغم موانع پیش رو همکاری های هسته ای خوبی داشته ایم که می توانیم آن را ادامه دهیم و در همین راستا باید همکاری های پارلمانی را نیز افزایش دهیم

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 730227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =