ایلنا نوشت:رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری تاکید کرد: ظاهرا هجمه این بار به شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان است اما در باطن به مردم است. جرات ندارند به مردم بگویند که چرا به اصلاح‌طلبان رای داده‌اید به بانیان این جریان ایراد می‌گیرند.

محمدرضا عارف در کنگره سراسری حزب مجمع فرهنگیان ایران اسلامی با اشاره به پیروزی جبهه مقاومت در ریشه‌کن کردن داعش گفت: خرداد ۹۲ پیام اصلی ما مشارکت و حضور جدی جریان اصلاحات بود. باتوجه به اتفاقات سال ۸۸ و انتخابات مجلس ۸۶ یک فضای ناامیدکننده‌ای به جبهه اصلاحات القا شده بود و ما در یک فضای ناباورانه پیروز شدیم.رسانه‌های رقیب قبل این پیروزی میخ را به تابوت جریان اصلاحات کوبیده بودند و گفتند که اصلاحات مرده است. با هدف‌گذاری که انجام دادیم چند کار را باید انجام می‌دادیم که نخستین آن انسجام و هماهنگی بود که با شعار امید، حرکت و رونق اقتصادی محقق شد.

اهم اظهارات عارف به شرح زیر است:

*برخلاف تصور رقبای ما لیست امید به طور کامل در تهران رأی آورد و بعد از آن برخی تلاش کردند که آن را از بین ببرند. از بیرون و داخل تلاش شد انسجام و هماهنگی ما را از بین ببرند. گفتند که فراکسیون امید ناکارآمد است.

*در اردیبهشت ۹۶ مردم مسیر ما را تایید کردند، با رای بالای روحانی، مردم نشان دادند که ما را قبول دارند. اگر در مجلس اختلاف رأی نفر اول لیست امید با نفر سی و یکم حدود ۷۰ هزار رای بود، در شوراهای شهر و روستا به بالای ۴۰۰ هزار نفر رسید.

* ظاهرا هجمه این بار به شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان است اما در باطن به مردم است. این سیستم غیرخطی نشان داد بهینه و کار آمد است. حال سوال اینجاست که چرا این هجمه وجود دارد؟ جرات ندارند به مردم بگویند که چرا به اصلاح‌طلبان رای داده‌اید به بانیان این جریان ایراد می‌گیرند.

* ما وارد گام چهارم شده‌ایم و گام مهم بعدی ما اسفند ۹۸ است. باید برای مردمی که برای ما سنگ تمام گذاشته‌اند، کار کنیم. حال باید چه کار کنیم؟ باید ابتدا نهایت همکاری را با دولت داشته باشیم که کارهای خود را به سرانجام برساند، دیگری فراکسیون امید است که باید کارنامه قبولی را ارائه کنیم.

* شوراهای شهر و روستا نهادهای مردمی بسیار مهمی هستند. مردم در زمان کوتاهی اثر این شوراها را درک می‌کنند. جفا است اگر کوتاهی کنیم.شورای کلان شهرهارا تشکیل دادیم و در تهران ۴ نهاد مسؤل در توسعه و پیشرفت هماهنگ هستند. شورا شهر، شورای امید است، شهردار و استان‌دار اصلاح‌طلب هستند و حقیقتا این یک فرصت طلایی برای ما است.

*بعداز انتخابات ما یک آسیب‌شناسی کردیم و از حدود ۶۰ نفر از نخبگان سیاسی که نقدهایی را داشتند نظرسنجی کردیم که نتایج تقریبا آماده است.باید به سمت حزب‌محوری گام برداریم و با محوریت احزاب در رویدادها حضور داشته باشیم و از منافع خودمان عبور کنیم، مهم برای ما اهداف ملی است.

 

29214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 730270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۲
    1 0
    انشاالله درست می شه. یعنی باید درست بشه چون فردایمان باید بهتر از امروز باشد.
  • بی نام IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۲
    6 1
    اگر نماد اصلاحات شما باشی بله اصلاحات مرده رای مردم در این دو دوره استراتژیک بود و گرنه کسی شما رو اصلاح طلب نمیدونه
  • س ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۲
    2 1
    هیچکدومتون اصلاح طلب نیستین. فقط دارین با مردم بازی میکنین و فریبشون میدین.