مهر نوشت: معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه امنیت قیمت ندارد، گفت: امنیت پایدار جمهوری اسلامی با همت سربازان و نیروهای مسلح بدست آمده است.

سردار علی عبداللهی معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیروهای مسلح در همایش مهارت افزایی سربازان ستاد کل نیروهای مسلح با تبریک پیروزی های جبهه مقاومت و پایان کار داعش اظهارداشت:  امنیت قیمت ندارد و از نان شب هم واجب تر است. در مقاطعی در کشور عراق آرزوی مردم این بود که زنده بمانند. این امنیت پایدار جمهوری اسلامی با همت شما سربازان و سایر نیروهای مسلح بدست آمده است .سالانه حدود ٥٠٠ هزار نفر برای سربازی می آیند و ما در نیروهای مسلح تمام حرفه های موجود در جامعه را داریم که بخش زیادی از آن را سربازان انجام می دهند. با اجرای طرح مهارت افزایی، افراد نیمه ماهری که وارد سربازی می شوند می توانند به افراد ماهر تبدیل شوند. در واقع، دوران سربازی یک سکوی پرتاب برای جوانان است.

سردار عبداللهی ادامه داد : در جهان امروز با پیشرفت تکنولوژی نیاز به مهارت وجود دارد و ستاد کل نیروهای مسلح نیز با توجه به فرمان آقا احساس وظیفه کرد تا وارد عمل شده و کاری انجام دهد. از توان دستگاه‌های اجرای استفاده شد و توافقات خوبی در این زمینه با دستگاه ها و وزارتخانه های مرتبط صورت گرفته است و امیدواریم در چند ماه آینده این کار را به صورت جدی شروع کنیم. در ستادکل بنا بر این شد تا به سربازانی که در مجموعه ستاد خدمت می کنند با آموختن یک مهارت، گواهینامه آن مهارت از طرف سازمان فنی و حرفه ای هم اعطا شود و همچنین یک مدرک تایید اخلاقی به این سربازان داده شود.

معاون هماهنگ کننده ستاد کل تصریح کرد: یکی دیگر از برنامه های ما این است که مشمولانی که می خواهند به خدمت اعزام شوند، در صورتی که مهارتی را در سطح عالی آن مهارت فراگرفته باشند، مدتی از خدمت سربازی آنان کسر شود. ضمن آنکه پس از سربازی هم برنامه داریم تا با اعطای تسهیلات از سوی بانک ها به خوداشتغالی آنها کمک کنیم.

دولت مانند نیروهای مسلح برای امنیت پایدار برنامه ریزی داشته باشد

سردار سیدیحیی رحیم‌صفوی، دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا به منظور ارزیابی آمادگی های دفاعی و امنیتی منطقه شمال غرب به استان آذربایجان غربی وارد شد و در بدو ورود در جمع فرماندهان نیروهای مسلح این منطقه با اشاره به اهداف سفر خود به استان آذربایجان غربی گفت: منطقه شمال غرب طی ۴۰ سال گذشته مورد هدف دشمنان خارجی ایران برای نا امن سازی در این منطقه قرار گرفته است و به فضل الهی این منطقه دوران نا امن سازی را پشت سر گذاشته و نسبت به کشورهای هم جوار خود یعنی مناطق کردی ترکیه و شمال عراق، با توجه به فداکاری های بزرگ صورت گرفته توسط بسیجیان و بخصوص قرارگاه حمزه سید الشهدا (ع) نیروی زمینی سپاه والبته با وحدت و همدلی عزیزان ارتش و سپاه از امنیت پایدار برخوردار است.

وی گفت: در این ماموریت از نیروهای ارتش، یگان های سپاه بویژه قرارگاه حمزه سید الشهدا (ع) سپاه و سپاه استان آذربایجان غربی و نیروی انتظامی در مسایل فرهنگی ، امنیتی و محرومیت زدایی بازدید خواهیم داشت و در دیدار با برخی از مسئولین استانی مسائل بیکاری، اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی را که با امنیت این منطقه گره خورده است مورد تبادل نظر قرار خواهیم داد، چراکه امروز دستیابی به امنیت فقط بحث اقدامات نیروهای مسلح و نهادهای امنیتی نیست، بلکه برای ایجاد امنیت پایدار و به طور خاص در منطقه شمال غرب دولت در برنامه ششم برای توسعه اشتغال بایستی برنامه ریزی داشته باشد. همانگونه که نیروهای مسلح امنیت را در این منطقه برقرار کرده اند ، دولت نیز می تواند بسترهای توسعه و آمایش سرزمین خود را در این منطقه پیاده کند.

مشاور عالی مقام معظم رهبری گفت: دستیابی به امنیت فقط با اقدامات نیروهای مسلح و نهادهای امنیتی نیست، دولت هم برای امنیت پایدار باید برنامه ریزی داشته باشد.

27214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 730799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =