اشتغال‌زایی مهم‌ترین مشکل قشر جوان/ جوانان در کنار شغل تخصصی مهارت‌های دیگر را بکار گیرند

عضو هیئت مدیره انجمن صنفی معماران اذربایجان شرقی گفت: مهمترین مشکلی که در زندگی قشر جوان وجود دارد در زمان فارغ التحصیلی ایجاد اشتغال است .

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، نسیم نجف قلی پور درحاشیه افتتاح اولین نمایشگاه زیورآلات از جنس معمارانه با اشاره به اینکه جوانان باید در کنار شغل تخصصی مهارت های دیگر خود را کشف و از آنها استفاده کنند، گفت: اگر فقط به این اکتفا کنیم که یک معمار دنبال طراحی بنا یا هر چیزی که به آن برود حتما در اشتغالزایی به مشکل برمی خورد .

وی هدف برگزاری کارگاه آموزشی و نمایشگاه را پایه گذاری روشهای نو حرفه ای برای معماران جوان دانست و ادامه داد: معمار می تواند در هر زمینه ای طراحی کند بنابراین تصمیم گرفتیم که این کار را انجام دهیم به صورتی که یک بنا در قالب یک جواهر یا عنصر تزئینی دیده شود.

نجف قلی پور اظهارکرد: کارگاه آموزشی این نمایشگاه سال قبل برگزار شد و خروجی آنها از این کارگاه امسال در نمایشگاه به اجرا گذاشته شد که خوشبختانه کمک زیادی در زمینه اشتغالزایی به بسیاری از شرکت کنندگان این کارگاه داشت .

وی با تاکید بر اینکه انجمن صنفی مهندسان معماری حامی برگزاری این کارگاه و نمایشگاه بود بیان کرد: از این جهت که به دنبال یک تخصص جدید می رفتیم ناشناخته بود و عجیب که چطور یک معمار می تواند در زمینه زیور آلات نیز هنری ایفا کند .

وی ادامه داد: ایده ای که معماران بتوانند در این زمینه نیز اقدام به کار کنند در ایران وجود داشت ولی ما خواستیم این هنر آموزش داده شود به این صورت که از یک نفر به چند نفر منتقل شده و نتیجه خوبی داشته باشد.

عضو هیئت مدیره انجمن صنفی معماران آذربایجان شرقی گفت: تاکنون کارگاه و نمایشگاهی در این زمینه در ایران برگزار نشده بود و اولین کارگاه در تبریز برگزار شد.

وی بیان کرد: فشاری که از نظر کاری در اوایل فارغ التحصیلی به شخص وارد می شود با تجربه ای که به مرور زمان کسب می کنند سخت است، توصیه می کنم جوانان با ورود به پروژه های کاری بزرگ در چنین کارگاه هایی شرکت کرده و مهارت لازم را در کنار کار تخصصی خود بیابند و هنری بیافرینند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 706861

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =