همایشی تحت عنوان «تکرار» با رویکرد بیان نیازها و مطالبات مادران اوتیسم سراسر کشور اواخر دی ماه ۹۶ برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاري خبرآنلاين و به نقل از انجمن اوتیسم ایران، همایش « تکرار» در حالی برگزار خواهد شد که نیازها و مطالبات مادران اوتیسم از سراسر کشور در حضور مسئولان مرتبط، جامعه رسانه‌اي،هنرمندان دغدغه مند و افراد موثر جامعه بازگو مي‌شود.

اهداف برگزاری مراسم عبارت است از تبيين تلاش‌هاي منحصر به فرد مادران اوتيسم و چالش‌هاي پيش رو، شناسايي و طرح موضوع نيازهاي ويژه مادران و همچنين شناسايي مادران ويژه و توانمند اوتيسم.

سعيده صالح غفاري، مدیرعامل انجمن اوتیسم ایران درمورد نامگذاری و رویکرد این مراسم گفت: با توجه به نظرسنجی‌های انجام شده از خانواده‌ها و مادران محترم اوتیسم در راستای عدم وجود قوانین، آیین نامه و بخشنامه های شفاف در زمینه طیف اختلالات اتیسم و قوانین مرتبط با مادران همچون حقوق شهروندی، آسیب های پیش روی مادران و انتظارات آنها از جامعه عمومی در نظر است همایشی با عنوان تکرار با حضور جمعی بزرگ از مادران دارای فرزند طیف اوتیسم، اصحاب رسانه، هنرمندان، نویسندگان و افراد موفق در جامعه برگزار شود.



وی در خصوص واژه منتخب این مراسم افزود: چرا «تکرار؟» به اين دليل كه یکی از بزرگترين شاخصه‌های افراد اوتیسم داشتن حرکات تکراری به صورت مداوم است و یکی دیگر از شاخصه‌های آنها براي اصلاح رفتار و آموزش پذیری، تکرار مکرر آموزش های مختلف جهت ایجاد مهارت هایی بسیار ساده و روزمره همچون غذا خوردن، اجابت مزاج، لباس پوشیدن و... است.

غفاری خاطرنشان کرد: تنها یک مادر اوتیسم می تواند سختی حرکات تکراری کودک اوتیسم را به دوش بکشد و تنها مادر اوتیسم می تواند با تکرار، خردترین مهارت‌ها را تک به تک به کودکش آموزش دهد.

گفتنی است این همایش ملی در هفته آخر دی ماه سال جاری برگزار خواهد شد و مدعوین مراسم جمعی بالغ بر 700 نفر از مادران دارای فرزند اوتیسم هستند.

لازم به ذکر است میهمانان ویژه اين مراسم، شهیندوخت مولاوردی دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی، سهیلاجلودارزاده نماینده مجلس، شیدا مهنام از کميسیون ملی یونسکو، دکتر خسرو ایازی معاونت اجتماعی وزارت بهداشت و همچنین جمعی از هنرمندان مطرح کشور هستند.

47234

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 744681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =