ایسنا نوشت: وزیر خارجه فلسطین از طرحی جدید برای تحرک در مرحله آتی خبر داد که شامل بازگرداندن مجدد پرونده فلسطین به شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل است.

به گزارش رادیوی رسمی "صدای فلسطین"، ریاض المالکی، وزیر خارجه فلسطین گفت که طرح جدید شامل درخواست عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل و رفتن به دادگاه کیفری بین‌المللی و نیز دیوان بین‌المللی دادگستری جهت دریافت رای مشورتی برای واکنش به تصمیم اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا درباره قدس است.

المالکی خاطرنشان کرد که وزارت خارجه‌ و سفارت‌خانه‌ها در انتظار نتیجه نشست شورای مرکزی فلسطین برای ایجاد راهکارهایی جهت اجرای طرح مذکور در سطوح بین‌المللی هستند و این سازمان‌ها همچنین پس از بازگشت محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین منتظر دستیابی به دستورالعمل‌ها درخصوص ماهیت این تحرک هستند.

وی تصریح کرد: محمود عباس در ۲۲ ژانویه با وزرای خارجه اتحادیه اروپا در برکسل درخصوص روند صلح که منجر به تشکیل کشور مستقل فلسطین و تضمین حق و حقوق ملت فلسطینی شود، به بحث و تبادل نظر خواهد پرداخت.

وزیر خارجه فلسطین همچنین تاکید کرد: رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در بروکسل از کشورهای اروپایی خواهد خواست که کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند و همچنین با آن‌ها به بررسی موضوع شهرک‌سازی و شرکت‌ها خواهد پرداخت.

از سوی دیگر، نبیل ابو ردینه، سخنگوی محمود عباس اعلام کرد: موضع قوی فلسطین مبارزه به خاطر قدس و پیروزی بر سیاست مغرضانه آمریکا و کشف توطئه‌چینی‌ها علیه قدس است که می‌تواند عادی‌سازی مجانی که خروج از طرح صلح عربی قلمداد می‌شود، را شکست دهد.

وی در ادامه افزود: برای همه بهتر است که اکنون در مقابل هجمه‌ای که فلسطین به ویژه قدس را هدف گرفته است، در صفی واحد بایستند.

ابوردینه همچنین گفت: مرحله حساسی که پرونده فلسطین و منطقه در آن قرار دارند تغییر در برداشت مفاهیم درخصوص ماهیت درگیری اصلی با اشغالگری اسرائیل را می‌طلبد.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 746539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =