ایسنا نوشت: وزیر خارجه ترکیه ضمن تأکید بر اینکه کشورش دیگر دمشق را خطری علیه خود نمی‌داند، گفت که آنکارا با مشارکت کردها در روند حل و فصل بحران سوریه مشکلی ندارد.

مولود چاوش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در مصاحبه با شبکه ان تی وی این کشور گفت: اگر لازم باشد آنکارا با مسکو جهت عملیات نظامی علیه یگان‌های مدافع خلق کرد در سوریه به هماهنگی می‌پردازد. یگان‌های مدافع خلق کرد احتمالا تهدید به حساب بیایند و اگر عملیات نظامی علیه آن‌ها انجام دهیم با هماهنگی هم‌پیمان‌مان روسیه این کار را خواهیم کرد. گروه‌های کرد متفاوتی در سوریه وجود دارند که ما ارتباطمان را با آن‌ها حفظ خواهیم کرد. ما علیه کردها نیستیم در کنار آن‌ها هستیم اما این درباره تروریست‌ها نیست و ما در این باره با طرف روس صحبت کرده‌ایم.

چاوش اوغلو گفت: ما مخالف مشارکت گروه‌های کرد در روند حل و فصل بحران سوریه نیستیم و لیستی از گروه‌های کرد را که درباره آن‌ها توافق صورت گرفته به روسیه داده‌ایم.

وی گفت: ایران نیز با یگان‌های مدافع خلق کرد به دلیل ارتباطش با حزب کارگران کردستان ترکیه(پ‌ک‌ک) مخالف است. روسیه نیز حتی اگر از موضع ما دفاع نکند اما به موضع ما احترام می‌گذارد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر صحبتی درباره تهدید از سوی نظام سوریه علیه ما وجود ندارد پیشتر حادثه سقوط جنگنده ما وجود داشت اما این خطر دیگر رفع شده است.

49310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 736371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =