مراسم معرفی برندگان و اهدای جوایز یازدهمین دوره جوایز سینمایی آسیا پاسیفیک در استرالیا شروع شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مراسم با یاد عباس کیارستمی شروع شد و سپس از تمام نامزدهای جوایز در تمام رشته‌ها دعوت شد روی صحنه حاضر شوند.

جک تامسون مراسم را با نقل قولی از کیارستمی با این مضمون آغاز کرد: «برای جهانی شدن باید ریشه در فرهنگ خود داشته باشید.» او در ادامه گفت: «هنرمندانی که امشب مورد تقدیر قرار می‌گیرند بخش مهمی از فرهنگ خودشان هستند.»

در این دوره از جوایز سینمایی آسیا پاسیفیک نام سه فیلم ایرانی از جمله فیلم «بدون تاریخ، بدون امضا» به کارگردانی وحید جلیلوند در میان نامزدهای جوایز به چشم می‌خورد. نوید محمدزاده برای بازی در این فیلم نامزد جایزه بهترین بازیگر مرد شده است. 

محمدزاده جایزه معتبر بخش افق‌های جشنواره ونیز را برای بازی در همین فیلم از آن خود کرده بود. 

فیلم «لرد» به کارگردانی محمد رسول‌اف که در هفتادمین دوره جشنواره کن جایزه بخش نوعی نگاه را دریافت کرد در این یازدهمین دوره جشنواره آسیا پاسیفیک نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم است. 

دیگر فیلم ایرانی حاضر در میان نامزدها «اسکی باز» به کارگردانی فریدون نجفی است که برای جایزه  بهترین فیلم بلند جوانان رقابت می‌کند. 

در این دوره از مراسم جوایز آسیا پاسیفیک با با اعطای جایزه‌ای ویژه، از دستاورد هنری عباس کیارستمی کارگردان فقید سینمای ایران تقدیر می‌شود. 

58241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 730347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =