۰ نفر
۲۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۵:۱۲
خرده‌ فرهنگ‌ها باعث همبستگی می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان بر حفظ ادبیات بومی تأکید کرد و گفت : خرده فرهنگ ها باعث همبستگی می شود و باید تلاش کنیم تا این خرده فرهنگ را حفظ کنیم

به گزارش خبرآنلاین لرستان ،خدانظر دریکوند در مراسم افتتاحیه دومین همایش ملی بررسی ادبیات بومی(ایران زمین) که به همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی و با همکاری دستگاه‌های فرهنگی و دانشگاه‌های استان برگزار شد، اظهار کرد: به دلایل مختلف باید ادبیات بومی را حفظ کنیم و این کار می‌تواند در بسیاری از امور راهگشا باشد.

وی با بیان اینکه باید بدانیم با چه مشکلاتی مواجه هستیم، افزود: توجه به خرده‌ فرهنگ‌ها می‌تواند راهگشا باشد و به انسجام، وحدت و همبستگی ما کمک کند.

دریکوند تصریح کرد: فرهنگ‌هایی در این خرده‌ فرهنگ‌هاست که برای زندگی امروز بسیار مفید است و باید آنها را حفظ کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: برخی از واژه‌ها، شعرها و متل‌های بومی به درد زندگی امروز می‌خورد. به‌عنوان مثال برخی واژه‌های لری وحدت و انسجام را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به وجود آسیب‌های اجتماعی، اضافه کرد: در ادبیات بومی ما شعرهای زیادی وجود که اگر به آنها عمل شود، خیلی از آسیب‌های اجتماعی کاهش پیدا می‌کند.

به گزارش ایسنا، دریکوند در این مراسم چند بیت قدیمی لکی و لری که برای زندگی امروز مفید است را قرائت کرد که با استقبال حضار مواجه شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 709231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =