خاک‌سپاری پیکر اسلام‌شناس فرانسوی در مسیر زائران اربعین

اسلام شناس مسلمان فرانسوی خانم (ماری پیر والکمن) معروف به (مریم ابو الذهب) بنا بر وصیتنامه اش در نجف اشرف تشییع شد ودر مسیر زائران اربعین حسینی آرام گرفت.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از واحد اطلاع رسانی آستان علوی، اسلام شناس مسلمان فرانسوی خانم ماری پیر والکمان که پس از مسلمان شدن نام (مریم ابوالذهب) را برای خود برگزیده بود در فانی را وداع گفت وبنا بر وصیتنامه اش در صحن مطهر علوی تشییع شد ودر حسینیه ای در جاده نجف کربلا در نزدیکی عمود شماره 172 به خاک سپرده شد.

مریم ابوالذهب در سال (1952م) در خانواده ای کاتولیک به دنیا آمد و در سن 18 سالگی به دین مبین اسلام گروید ومذهب اهل بیت (ع) را برگزید. وی فارغ التحصیل رشته علوم سیاسی از دانشگاه پاریس می باشد وسالها در موسسه ملی زبان‌ها و تمدن‌های شرقی پاریس (INALCO) بعنوان استاد وپژوهشگر فعال بود ودر زمینه روابط اجتماعی شیعیان وسنی های پاکستان وافغانستان مطالعات زیادی را ارائه کرد.

این استاد وپژوهشگر فرانسوی نقش فعالی در منعکس کردن وضعیت فاجعه آمیز ومظلومانه شیعیان پاکستان وافغانستان ایفا کرد وهمواره در فضای آکادمیک وتبلیغاتی غرب مظلومیت شیعیان پاکستان وافغانستان را مطرح می کرد، وطى سفرهاى خود به خاورمیانه چندین بار به زیارت عتبات عالیات مشرف شد وبا اساتید دانشگاهی ومراجع عظام نجف دیدار کرد ووصیت نمود پس از مرگش در مسیر زائران اربعین دفن شود.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 726048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۹
    13 4
    خوش بحالش چه خوش عاقبت کاش نصب ما هم بشود چنین عاقبت نیکی
  • زینب A1 ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۹
    11 4
    تو از مسلمانان شناسنامه ای مسلمون تر بودی.... خدا رحمتت کنه